LegalWise

Õppe- ja kasvatustööga seotud töötajate töötasustamise kord

in forcefrom 01.09.2026· RT IV, 04.07.2026, 44· Narva Linnavolikogu

In EUR-Lex ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Reguleerimisala

Määrusega kehtestatakse Narva munitsipaalsete üldhariduskoolide direktorite, õppealajuhatajate, tugispetsialistide, tugispetsialisti abide, haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerijate, huvijuhtide, ringijuhtide, kasvatajate ja abiõpetajate töötasustamise kord ja kuutöötasu määrad.

Määrusega kehtestatakse munitsipaallasteaedade ja -lastehoidude ning huvikoolide direktorite, õppejuhtide, õppealajuhatajate, õpetajate, lapsehoidjate, abiõpetajate, tugispetsialistide, tugispetsialisti abide, treenerite ja teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate töötajate töötasustamise kord ja kuutöötasu määrad.

Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud töötajad on määruse mõistes õppe- ja kasvatustööga seotud töötajad (edaspidi töötajad).

§ 2. Üldhariduskoolide juhtide kuutöötasu määrad

Üldhariduskooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt koolis õppivate õpilaste arvust:

alla 201 õpilase – 2 067 eurot;

201-600 õpilast – 2 415 eurot;

üle 600 õpilase – 2 585 eurot.

Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.

Üldhariduskooli õppealajuhataja kuutöötasu määr kehtestatakse direktori kuutöötasu alammäärast kuni 15% madalam.

Vastavuses käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 3 toodud tingimustega üldhariduskooli direktori ja õppealajuhataja kuutöötasu määr kehtestatakse kooli aastaeelarves direktori ja õppealajuhatajate töötasudeks määratud summa piires.

§ 3. Lasteaedade ja lastehoidude juhtide kuutöötasu määrad

Lasteaia ja lastehoiu direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 2 230 eurot. Lasteaias ja lastehoius, kus on rohkem kui 6 rühma, suurendatakse direktori kuutöötasu alammäära 50 euro võrra iga täiendava rühma eest. Juhul, kui lasteaias või lastehoius on rühmade arv suurem kui 12 rühma, kehtestatakse direktorile kuutöötasu piirmäär 2 530 eurot.

Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.

Lasteaia ja lastehoiu õppejuhile kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni.

§ 4. Huvikoolide juhtide kuutöötasu määrad

Keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele vastavale huvikooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt huvikoolis õppivate laste arvust:

alla 301 õpilase – 1 860 eurot;

301-600 õpilast – 1 990 eurot;

601-900 õpilast – 2 070 eurot;

üle 900 õpilase – 2 200 eurot.

Keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele mittevastavale huvikooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt huvikoolis õppivate laste arvust:

alla 301 õpilase – 1 500 eurot;

301-600 õpilast – 1 605 eurot;

601-900 õpilast – 1 670 eurot;

üle 900 õpilase – 1 775 eurot.

Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.

Huvikooli direktori asetäitjale õppe- ja kasvatustöö alal (õppealajuhatajale), kes vastab keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele, kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni. Huvikooli direktori asetäitjale õppe- ja kasvatustöö alal (õppealajuhatajale), kes ei vasta keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele, kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni.

§ 5. Teiste töötajate kuutöötasu määrad

Üldhariduskooli tugispetsialisti kuutöötasu alammäär on võrdne põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse alusel kehtestatava õpetaja töötasu alammääraga.

Üldhariduskooli tugispetsialisti abi ja haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija kuutöötasu alammäär on 1 820 eurot.

Üldhariduskooli kasvataja, ringijuhi, huvijuhi ja abiõpetaja kuutöötasu alammäär on 1 470 eurot. Huvikooli õpetaja, treeneri, klaverisaatja ja koreograafi kuutöötasu alammäär on 1 520 eurot.

Kvalifikatsiooninõuetele vastavale lasteaia- ja lastehoiuõpetajale kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 773 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele vastavale magistrikraadiga või sellega võrdsustatud tasemega lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja tugispetsialistile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 970 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele mittevastavale lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja magistrikraadita tugispetsialisti abile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 412 eurot ning kvalifikatsiooninõuetele mittevastavale magistrikraadiga või sellega võrdsustatud tasemega lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja magistrikraadiga tugispetsialisti abile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 600 eurot.

Kvalifikatsiooninõuetele vastava lasteaia ja lastehoiu abiõpetaja ja lapsehoidja kuutöötasu alammäär on 1 470 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele mittevastava lasteaia ja lastehoiu abiõpetaja ja lapsehoidja kuutöötasu ülemmäär on 1 138 eurot.

§ 6. Lisatasude, toetuste ja preemiate määramine

Vahetu tööandja võib määrata töötajale aastaeelarves töötasudeks ettenähtud summa piires:

lisatasu täiendavate tööülesannete täitmise ja tulemusliku töö eest ning tööeripära iseloomustavate näitajate alusel;

ühekordseid toetusi ja preemiaid, mille maksmise tingimused ja korra on kehtestatud ühtse põhimõtte alusel asutuse kõigile töötajatele.

Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 1 nimetatud lisatasu summa on kokku kuni 50% töötaja kuutöötasust.

Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 nimetatud ühekordsete toetuste ja preemiate summa on kuni 100% töötaja kuutöötasust.

§ 7. Rakendussätted

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

Määrus jõustub 01. septembril 2025.