Maamaksumäärade kehtestamine ning täiendava maksuvabastuse andmise korra kehtestamine
in forcefrom 01.01.2026· RT IV, 03.10.2025, 13· Kose Vallavolikogu
Contents
Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.
§ 1. Reguleerimisala
Määrus reguleerib Kose valla haldusterritooriumil asuva maa maamaksumäärasid, maamaksu aastase suurenemise maksimaalset piirmäära ja maksusoodustusi.
§ 2. Maamaksumäärad
Kose valla haldusterritooriumil asuvale elamumaale ja maatulundusmaa õuemaa kõlvikule 1,0 protsenti maa maksustamishinnast aastas.
Kose valla haldusterritooriumil asuvale käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetamata maatulundusmaa kõlvikule 0,5 protsenti maa maksustamishinnast aastas.
Kose valla haldusterritooriumil asuvale käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetamata sihtotstarbega maale 1,0 protsenti maa maksustamishinnast aastas.
§ 3. Maamaksu aastase suurenemise maksimaalne piirmäär
Kehtestada Kose vallas maamaksu aastase suurenemise maksimaalseks piirmääraks 10 protsenti.
§ 4. Kodualuse maa maksusoodustus
Kehtestada Kose vallas kodualuse maa maksusoodustuseks 1000 eurot.
§ 5. Täiendav maamaksuvabastus
Anda vallavalitsusele õigustäiendavalt vabastada maamaksust riikliku pensionikindlustuse seaduse alusel pensioni saaja tema kasutuses oleva maa, mille sihtotstarve või üks sihtotstarvetest on elamumaa või maatulundusmaa õuemaa kõlviku eest 500 eurot.
Anda vallavalitusele õigustäiendavalt vabastada maamaksust represseeritu ja represseerituga võrdsustatud isiku okupatsioonire˛iimide poolt represseeritud isiku seaduse tähenduses tema kasutuses oleva maa, mille sihtotstarve või üks sihtotstarvetest on elamumaa või maatulundusmaa õuemaa kõlviku eest maamaksust täielikult.
Vallavalitsus kinnitab täiendava maksuvabastuse saajad oma korraldusega hiljemalt maksustamisaasta 25. jaanuariks, milles märgitakse:
Maksuvabastuse saaja ees- ja perekonnanimi ning sünniaeg;
Maksuvabastuse andmise õiguslik alus;
Maksutatava maaüksuse aadress ja pindala.
§ 6. Täiendava maksuvabastuse taotlemine
Kirjalik avaldus täiendava maksuvabastuse taotlemiseks tuleb esitada vallavalitsusele hiljemalt maksustamisaasta 10.jaanuariks. Nimetatud kuupäevast hiljem esitatud taotluse alusel arvestatakse maksuvabastust alates järgnevast aastast.
Isikud, kes on esitanud taotluse täiendava maksuvabastuse saamiseks maksustamisaastale eelnevatel aastatel, ei pea maksuvabastuse saamiseks esitama uut taotlust juhul kui ei ole muutunud maksuvabastuse tingimused või taotleja andmed.
Täiendava maksuvabastuse taotlemisel peab taotleja esitama järgmised andmed ja dokumendid:
Ees- ja perenimi; sünniaeg;
Maksuvabastuse aluseks oleva dokumendi number ja selle koopia;
Alalise elukoha aadress;
Maksustatava katastriüksuse aadress ja pindala;
Maakasutusõiguse ulatus.
Täiendava maksuvabastuse taotleja pärijad on kohustatud taotleja surma korral teavitama vallavalitsust ning ajutiselt pensioni saavad maksuvabastuse taotlejad peavad pensionitunnistuse kehtivuse lõppemisel teavitama vallavalitsust hiljemalt maksustamisaasta 10.jaanuariks.
§ 7. Rakendussätted
Määruse jõustumisel tunnistada kehtetuks Kose Vallavolikogu 19.09 2024 määrus nr 73 „Maamaksumäärade kehtestamine“.
Täiendava maksuvabastuse saamiseks esitatava avalduse vormi kinnitab Kose Vallavalitsus.
Määrus jõustub 01.01.2026.