LegalWise

Tulumaksuseadusest, sotsiaalmaksuseadusest, kogumispensionide seadusest ja töötuskindlustuse seadusest tulenevate deklaratsioonide ja tõendite vormide kinnitamine ning nende täitmise ja esitamise korrad

in forcefrom 05.10.2026· RT I, 02.10.2026, 16· Rahandusminister

In Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Deklaratsioonide ja tõendite vormid

Kehtestada järgmised deklaratsioonide ja tõendite vormid:

deklaratsiooni vorm TSD „Tulu- ja sotsiaalmaksu, kohustusliku kogumispensioni makse ja töötuskindlustusmakse deklaratsioon” (lisa 1);

vormi TSD „Väljamaksed“ osa „Isikutele tehtud väljamaksed, kinnipeetud tulumaks, kohustusliku kogumispensioni makse ja töötuskindlustusmakse ning arvutatud sotsiaalmaks ja tööandja töötuskindlustusmakse“ (lisa 2);

[RT I, 02.10.2026, 6 – in force 05.10.2026]

Repealed

[RT I, 02.10.2026, 6 – in force 05.10.2026]

vormi TSD lisa 3 „Mitteresidendist juriidilise isiku püsivast tegevuskohast välja viidud kasum ning krediidiasutuse avansiline tulumaks kasumilt”;

[RT I, 19.12.2018, 12 – in force 01.01.2019]

vormi TSD lisa 4 „Erisoodustused” (lisa 5);

vormi TSD lisa 5 „Kingitused, annetused ja vastuvõtukulud“ (lisa 6);

[RT I, 19.09.2014, 2 – in force 01.01.2015]

vormi TSD lisa 6 „Ettevõtluse ja põhikirjalise tegevusega mitteseotud kulud ja muud väljamaksed ning maksustamise ebakõla põhjustanud summa” (lisa 7);

[RT I, 31.12.2019, 21 – in force 03.01.2020, rakendatakse alates 01.01.2020]

vormi TSD lisa 7 „Dividendid ja muud kasumieraldised, väljamaksed omakapitalist ja nendega seotud õigused, varjatud kasumieraldised, välismaiste kontrollitavate äriühingute kasum, tulumaks lahkumisel ning krediidiasutuse avansiline tulumaks kasumilt” (lisa 8);

[RT I, 31.12.2019, 21 – in force 03.01.2020, rakendatakse alates 01.01.2020]

vormi TSD lisa 8 „Kaupade ja reisijate rahvusvahelisest meritsi veost saadud tulu” (lisa 8¹);

[RT I, 26.06.2020, 20 – in force 01.07.2020]

vorm ESD „Erijuhtude sotsiaalmaksu ja kohustusliku kogumispensioni täiendava sissemakse deklaratsioon“ (lisa 9);

[RT I, 14.08.2015, 5 – in force 01.09.2015]

tõendi vorm TSM „Residendist füüsilisele isikule tehtud väljamaksete, kinnipidamiste ja maksude tõend“ (lisa 10);

[RT I, 19.09.2014, 2 – in force 01.01.2015]

tõendi vorm TSM MR „Mitteresidendile tehtud väljamaksete, kinnipidamiste ja maksude tõend” (lisa 11);

[RT I, 19.09.2014, 2 – in force 01.01.2015]

tõendi vorm TSM LIF „Lepingulisele investeerimisfondile või aktsiaseltsifondile tehtud väljamaksete ja kinnipeetud tulumaksu tõend” (lisa 12);

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

vorm INF 1 „Dividendide ja omakapitalist tehtud väljamaksete saajate deklaratsioon“ (lisa 13);

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

Repealed

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

vorm INF 3 „Füüsiliste isikute tasutud koolituskulude deklaratsioon” (lisa 15);

[RT I, 14.04.2015, 12 – in force 17.04.2015, rakendatakse tagasiulatuvalt 1.01.2015]

vorm INF 4 „Saadud kingituste ja annetuste deklaratsioon” (lisa 16);

vorm INF 5 „Täiendava kogumispensioni kindlustuslepingu ja PEPP-i lepinguna sõlmitud kindlustuslepingu alusel saadud kindlustusmaksete deklaratsioon“ (lisa 17);

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

vorm INF 6 „Vabatahtliku pensionifondi osakute soetamiseks makstud summade ning PEPP-i lepingu sissemaksete summa deklaratsioon“ (lisa 18);

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

vorm INF 9 „Kingituste, annetuste ja muude tulude kasutamise deklaratsioon” (lisa 19);

[RT I, 14.04.2015, 12 – in force 17.04.2015, rakendatakse tagasiulatuvalt 1.01.2015]

Repealed

[RT I, 19.09.2014, 2 – in force 01.01.2015]

Repealed

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

vorm INF 14 „Isikliku sõiduauto kasutamise hüvitise, koolituskulude ja tervise edendamise kulude katmise ning seotud isikutele antud laenude deklaratsioon“ (lisa 22);

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

Repealed

[RT I, 19.09.2014, 2 – in force 01.01.2015]

tõendi vorm TD „Omakapitalist tehtud väljamaksete, äriühingute ühinemisel või jagunemisel üleantud õiguste ja dividendide tõend” (lisa 24);

[RT I, 19.12.2018, 12 – in force 01.01.2019]

vorm INF 16 „Residendist füüsilistele isikutele makstud intressi ja kindlustushüvitise deklaratsioon” (lisa 25);

vorm TPS „Töötaja eest tasutud täiendava kogumispensioni kindlustusmaksete ja vabatahtliku pensionifondi osakute soetamiseks ning PEPP-i lepingu alusel makstud summade tõend“ (lisa 26);

[RT I, 18.02.2025, 3 – in force 21.02.2025, rakendatakse 2025. aasta 1. jaanuarist]

vorm INF 17 „Usaldusfondi kalendriaastal saadud tulu ja fondi osanikele omistatud tulu deklaratsioon” (lisa 27).

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

§ 2. Rakendussätted

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

Enne 2011. aasta 1. jaanuari tehtud väljamaksete, erisoodustuste, kasumieraldiste ja väljaviidud kasumi deklareerimisel rakendatakse lõikes 1 nimetatud määrusega kinnitatud vormi TSD ja selle lisasid 1–7¹, vormi ESD, vormi INF 1, vormi INF 11 ja vormi TD.

2010. aasta kohta antava tõendi ja esitatava maksusoodustuse kasutamisega seotud informatsiooni deklareerimisel rakendatakse lõikes 1 nimetatud määrusega kinnitatud tõendivorme TSM, TSM1 ja TM1 ja vorme INF 2–6, 9 ja 12–15.

Enne 2016. aasta 1. jaanuari tehtud väljamaksete, erisoodustuste, annetuste ja välja viidud kasumi deklareerimisel ja informatsiooni esitamisel kohaldatakse kuni 2015. aasta 31. detsembrini kehtinud lisasid 1–6, 8, 15 ja 22.

[RT I, 19.05.2016, 19 – in force 22.05.2016]

Käesoleva määruse 2015. aasta 20. novembril jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 2 ja 3 kohaldatakse kuni 2016. aasta 30. juunini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.05.2016, 19 – in force 01.07.2016]

Käesoleva määruse 2015. aasta 20. novembril jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 4 ja 8 kohaldatakse kuni 2016. aasta 31. oktoobrini välja viidud kasumi, makstud dividendide ja omakapitalist tehtud väljamakstete kohta.

[RT I, 19.05.2016, 19 – in force 01.11.2016]

Käesoleva määruse 2016. aasta 1. juulil jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 3 ja 4 kohaldatakse kuni 2017. aasta 10. jaanuarini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

Käesoleva määruse 2016. aasta 1. novembril jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 8 kohaldatakse kuni 2017. aasta 10. jaanuarini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

Käesoleva määruse 2015. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 7, 12 ja 13 kohaldatakse kuni 2017. aasta 10. jaanuarini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

Käesoleva määruse 2014. aasta 3. veebruaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 21 kohaldatakse kuni 2017. aasta 1. jaanuarini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

Käesoleva määruse lisa 27 vormi INF 17 rakendatakse 2017. aasta tulude kohta, mis on saadud alates 2017. aasta 10. jaanuarist ja sellele järgnevate aastate tulude kohta.

[RT I, 03.05.2017, 11 – in force 06.05.2017]

Käesoleva määruse 2016. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 1 ja 5 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2016. aasta 1. juulil jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 2 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2017. aasta 6. mail jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 3, 4, 7, 8 ja 13 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2016. aasta 25. juunil jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 9 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini arvutatud erijuhtude sotsiaalmaksu ja kogumispensioni täiendava sissemakse kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2012. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 18 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini makstud summade kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2016. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 22 kohaldatakse kuni 2017. aasta 31. detsembrini makstud isikliku sõiduauto kasutamise hüvitiste ja koolituskulude kohta.

[RT I, 19.10.2017, 1 – in force 01.01.2018]

Käesoleva määruse 2018. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisasid 1–4, 7, 8 ja 13 kohaldatakse kuni 2018. aasta 31. detsembrini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.12.2018, 12 – in force 01.01.2019]

Käesoleva määruse 2015. aasta 1. jaanuaril jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 24 kohaldatakse kuni 2018. aasta 31. detsembrini tehtud väljamaksete kohta.

[RT I, 19.12.2018, 12 – in force 01.01.2019]

Käesoleva määruse 2017. aasta 6. mail jõustunud muudatustega kehtestatud lisa 27 kohaldatakse kuni 2018. aasta 31. detsembrini saadud tulu kohta.

[RT I, 19.12.2018, 12 – in force 01.01.2019]

§ 3. Määruse jõustumine

Määrus jõustub 2011. aasta 1. jaanuaril.