LegalWise

Tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja koostamise kord, nimekirja koostamiseks esitatavate dokumentide loetelu ning ühingu nimekirja kandmise ja sealt kustutamise kord

in forcefrom 01.07.2019· RT I, 06.03.2019, 5· Rahandusminister

In Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Reguleerimisala

Määrus sätestab Maksu- ja Tolliameti kinnitatava tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja (edaspidi nimekiri) koostamise korra, nimekirja koostamiseks esitatavate dokumentide loetelu ning mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste (edaspidi koos ühing) nimekirja kandmise ja nimekirjast kustutamise korra.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

§ 3. Nimekirja kandmise taotlus

Nimekirja kandmiseks esitab ühing Maksu- ja Tolliametile taotluse vormil TMIN „Taotlus tulumaksusoodustusega mittetulundusühingute, sihtasutuste ja usuliste ühenduste nimekirja kandmiseks” (lisa).

§ 4. Nimekirja kandmine

Maksu- ja Tolliamet kannab ühingu nimekirja otsusega otsuse tegemisele järgneva kalendrikuu 1. kuupäeval.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Maksu- ja Tolliamet kontrollib esitatud taotluse ja ühingu tegevuse vastavust tulumaksuseaduse §-s 11 sätestatud nimekirja kandmise tingimustele.

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Maksu- ja Tolliamet teeb otsuse nimekirja kandmise või kandmata jätmise kohta ühingule kirjalikult teatavaks 30 päeva jooksul nimekirja kandmise taotluse esitamisest arvates. Otsuses näidatakse selle põhjus ja õiguslik alus.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Kui ühing ei nõustu Maksu- ja Tolliameti otsusega, on tal õigus esitada vaie 30 päeva jooksul, alates otsuse saamisest. Maksu- ja Tolliamet lahendab vaide 30 päeva jooksul, alates selle saamisest.

Maksu- ja Tolliamet avaldab nimekirja oma veebilehel.

§ 5. Nimekirjast kustutamine

Maksu- ja Tolliamet teeb ühingule kirjaliku hoiatuse nimekirjast kustutamise kohta, kui Maksu- ja Tolliameti hinnangul ei vasta ühingu tegevus tulumaksuseaduse § 11 lõikes 2 sätestatud nimekirja kandmise tingimusele või kui ilmneb sama paragrahvi lõikes 4, 7 või 7¹ nimetatud asjaolu.

Hoiatuses märgib Maksu- ja Tolliamet ühingu nimekirjast kustutamise põhjuse ja õigusliku aluse ning kui lõikes 1 nimetatud puudus on kõrvaldatav, annab selle kõrvaldamiseks 30-päevase tähtaja.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Maksu- ja Tolliamet teeb ühingule otsuse tema nimekirjast kustutamise kohta kirjalikult teatavaks pärast 30 päeva möödumist nimekirjast kustutamise hoiatuse esitamise päevast või 30 päeva jooksul puuduste kõrvaldamise tähtaja möödumisest arvates. Otsuses näidatakse selle põhjus ja õiguslik alus.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Kui ühing ei nõustu Maksu- ja Tolliameti otsusega, on tal õigus esitada vaie 30 päeva jooksul, alates otsuse saamisest. Maksu- ja Tolliamet lahendab vaide 30 päeva jooksul, alates selle saamisest.

Ühingu enda nimekirjast kustutamise taotluse korral lõikeid 1–6 ei rakendata. Kirjalik taotlus nimekirjast kustutamiseks tuleb esitada Maksu- ja Tolliametile.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

Maksu- ja Tolliamet kustutab ühingu nimekirjast otsusega otsuse tegemisele järgneva kalendrikuu 1. kuupäeval.

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]

§ 6. Rakendussäte

Määrus jõustub 2015. aasta 1. jaanuaril.

Repealed

[RT I, 06.03.2019, 2 – in force 01.07.2019]