LegalWise

Maksu- ja Tolliameti ametniku enesekaitsevahendite loetelu ja enesekaitsevahenditele esitatavad nõuded

in forcefrom 01.07.2017· RT I, 28.06.2017, 14· Rahandusminister

In Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Määruse reguleerimisala

Määrusega kehtestatakse vahetu sunni kohaldamisel Maksu- ja Tolliameti ametniku enesekaitseks kasutatavate esemete (edaspidi enesekaitsevahendid) loetelu ja enesekaitsevahenditele esitatavad nõuded.

§ 2. Enesekaitsevahendite loetelu ja neile esitatavad nõuded

Maksu- ja Tolliameti ametnik kasutab vajaduse korral järgmisi enesekaitsevahendeid:

löögikindel või ballistiline kaitsekiiver, mis kaitseb pead vastavalt kas löökide, torgete või kuulide eest ja millel võib olla eemaldatav näokaitseks kasutatav visiir;

soomusvest või muu löögikindel või ballistiline kaitsevest, mis kaitseb keha vastavalt kas löökide, torgete või kuulide eest;

ülakeha-, kaela-, õla-, küünarvarre-, kubeme-, reie-, põlve- ja säärekaitsmed või nendest koosnev komplekt, mis kaitseb keha või selle osi löögi ja põrutuse eest;

jalgu löögi, põrutuse ja põletuse eest kaitsvad kaitsesaapad;

mehaanilise vigastuse (löögi, marrastuse ja lõike) eest kaitsvad raskesti süttivast materjalist kaitsekindad või bioloogiliste ohutegurite eest kaitsvad ühe- või mitmekordselt kasutatavad kaitsekindad;

ballistilised, löögi- ja valgusfiltriga kaitseprillid silmade kaitseks;

gaasimask või muu hingamisteede kaitsevahend, mis kaitseb vastavalt kas mürgise, joovastava või ärritava gaasi, tolmu eest või ekstreemsete ilmastikutingimuste eest;

teenistuskoera löögi-, torke- või lõikekindel või ballistiline kehakaitse, kaitseriietus või -vahend (vest, käpakaitse vms).

Enesekaitsevahendiks võib olla käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetamata ese, mida kasutatakse samal eesmärgil ja mis võib olla ametniku või muu isiku valduses ning mille kasutamise eesmärk ei ole teise isiku vigastamine.

§ 3. Määruse jõustumine

Määrus jõustub 2017. aasta 1. juulil.