Õppe- ja kasvatustööga seotud töötajate töötasustamise kord
действуетс 01.09.2026· RT IV, 04.07.2026, 44· Narva Linnavolikogu
Содержание
Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.
§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse Narva munitsipaalsete üldhariduskoolide direktorite, õppealajuhatajate, tugispetsialistide, tugispetsialisti abide, haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerijate, huvijuhtide, ringijuhtide, kasvatajate ja abiõpetajate töötasustamise kord ja kuutöötasu määrad.
Määrusega kehtestatakse munitsipaallasteaedade ja -lastehoidude ning huvikoolide direktorite, õppejuhtide, õppealajuhatajate, õpetajate, lapsehoidjate, abiõpetajate, tugispetsialistide, tugispetsialisti abide, treenerite ja teiste õppe- ja kasvatusalal töötavate töötajate töötasustamise kord ja kuutöötasu määrad.
Käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 2 nimetatud töötajad on määruse mõistes õppe- ja kasvatustööga seotud töötajad (edaspidi töötajad).
§ 2. Üldhariduskoolide juhtide kuutöötasu määrad
Üldhariduskooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt koolis õppivate õpilaste arvust:
alla 201 õpilase – 2 067 eurot;
201-600 õpilast – 2 415 eurot;
üle 600 õpilase – 2 585 eurot.
Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.
Üldhariduskooli õppealajuhataja kuutöötasu määr kehtestatakse direktori kuutöötasu alammäärast kuni 15% madalam.
Vastavuses käesoleva paragrahvi lõigetes 1 ja 3 toodud tingimustega üldhariduskooli direktori ja õppealajuhataja kuutöötasu määr kehtestatakse kooli aastaeelarves direktori ja õppealajuhatajate töötasudeks määratud summa piires.
§ 3. Lasteaedade ja lastehoidude juhtide kuutöötasu määrad
Lasteaia ja lastehoiu direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 2 230 eurot. Lasteaias ja lastehoius, kus on rohkem kui 6 rühma, suurendatakse direktori kuutöötasu alammäära 50 euro võrra iga täiendava rühma eest. Juhul, kui lasteaias või lastehoius on rühmade arv suurem kui 12 rühma, kehtestatakse direktorile kuutöötasu piirmäär 2 530 eurot.
Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.
Lasteaia ja lastehoiu õppejuhile kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni.
§ 4. Huvikoolide juhtide kuutöötasu määrad
Keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele vastavale huvikooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt huvikoolis õppivate laste arvust:
alla 301 õpilase – 1 860 eurot;
301-600 õpilast – 1 990 eurot;
601-900 õpilast – 2 070 eurot;
üle 900 õpilase – 2 200 eurot.
Keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele mittevastavale huvikooli direktorile kehtestatakse kuutöötasu alammäär sõltuvalt huvikoolis õppivate laste arvust:
alla 301 õpilase – 1 500 eurot;
301-600 õpilast – 1 605 eurot;
601-900 õpilast – 1 670 eurot;
üle 900 õpilase – 1 775 eurot.
Direktori kuutöötasu määra kehtestamisel lähtutakse asutuse tegelikust komplekteerimisest seisuga jooksva aasta 10. jaanuar ja 10. september.
Huvikooli direktori asetäitjale õppe- ja kasvatustöö alal (õppealajuhatajale), kes vastab keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele, kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni. Huvikooli direktori asetäitjale õppe- ja kasvatustöö alal (õppealajuhatajale), kes ei vasta keeleseaduse ja selle alusel kehtestatud nõuetele, kehtestatakse kuutöötasu määr käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud direktori kuutöötasu määrast kuni 15% madalam, kusjuures kuutöötasu määrade vähendamise samm on 5% ümardamisega lähima ülemise täisarvuni.
§ 5. Teiste töötajate kuutöötasu määrad
Üldhariduskooli tugispetsialisti kuutöötasu alammäär on võrdne põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse alusel kehtestatava õpetaja töötasu alammääraga.
Üldhariduskooli tugispetsialisti abi ja haridusliku erivajadusega õpilase õppe koordineerija kuutöötasu alammäär on 1 820 eurot.
Üldhariduskooli kasvataja, ringijuhi, huvijuhi ja abiõpetaja kuutöötasu alammäär on 1 470 eurot. Huvikooli õpetaja, treeneri, klaverisaatja ja koreograafi kuutöötasu alammäär on 1 520 eurot.
Kvalifikatsiooninõuetele vastavale lasteaia- ja lastehoiuõpetajale kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 773 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele vastavale magistrikraadiga või sellega võrdsustatud tasemega lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja tugispetsialistile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 970 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele mittevastavale lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja magistrikraadita tugispetsialisti abile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 412 eurot ning kvalifikatsiooninõuetele mittevastavale magistrikraadiga või sellega võrdsustatud tasemega lasteaia- ja lastehoiuõpetajale ja magistrikraadiga tugispetsialisti abile kehtestatakse kuutöötasu alammäär 1 600 eurot.
Kvalifikatsiooninõuetele vastava lasteaia ja lastehoiu abiõpetaja ja lapsehoidja kuutöötasu alammäär on 1 470 eurot. Kvalifikatsiooninõuetele mittevastava lasteaia ja lastehoiu abiõpetaja ja lapsehoidja kuutöötasu ülemmäär on 1 138 eurot.
§ 6. Lisatasude, toetuste ja preemiate määramine
Vahetu tööandja võib määrata töötajale aastaeelarves töötasudeks ettenähtud summa piires:
lisatasu täiendavate tööülesannete täitmise ja tulemusliku töö eest ning tööeripära iseloomustavate näitajate alusel;
ühekordseid toetusi ja preemiaid, mille maksmise tingimused ja korra on kehtestatud ühtse põhimõtte alusel asutuse kõigile töötajatele.
Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 1 nimetatud lisatasu summa on kokku kuni 50% töötaja kuutöötasust.
Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 nimetatud ühekordsete toetuste ja preemiate summa on kuni 100% töötaja kuutöötasust.
§ 7. Rakendussätted
[Käesolevast tekstist välja jäetud.]
Määrus jõustub 01. septembril 2025.