Maamaksumäärade kehtestamine
действуетс 01.01.2026· RT IV, 03.07.2025, 14· Lüganuse Vallavolikogu
Содержание
Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.
§ 1. Reguleerimisala
Määrus reguleerib Lüganuse valla haldusterritooriumil asuva maa maksustamist.
§ 2. Maamaksumäärad
Vastavalt maa sihtotstarbegrupile on maamaksumäärad alates 1. jaanuarist 2026:
elamumaale ja maatulundusmaa õuemaa kõlvikule 0,5 protsenti maa maksustamishinnast aastas;
käesoleva lõike punktis 1 nimetamata maatulundusmaale 0,5 protsenti maa maksustamishinnast aastas;
käesoleva lõike punktides 1 ja 2 nimetamata sihtotstarbega maale 1,0 protsenti maa maksustamishinnast aastas.
§ 3. Maamaksu tõusu piirmäär
Kehtestada Lüganuse valla haldusterritooriumil maamaksu aastase suurenemise piirmääraks 10 protsenti.
§ 4. Maksusoodustuste kord
Kehtestada Lüganuse valla haldusterritooriumil kodualuse maa maksusoodustuseks 100 eurot.
Lüganuse valla haldusterritooriumil on täiendav maksusoodustus järgmistel sihtrühmadel:
represseeritu ja represseerituga võrdsustatud isikud okupatsioonire˛iimide poolt represseeritud isiku mõistes tema kasutuses oleva elamumaa või maatulundusmaa õuemaa kõlviku osas;
riikliku pensioni saaja või isik, kellel on töövõimetuse seaduse alusel tuvastatud osaline või puuduv töövõime, tema kasutuses oleva elamumaa või maatulundusmaa õuemaa kõlviku osas täiendavalt 100 eurot.
Käesoleva paragrahvi lõikes 2 nimetatud isikutele otsustab maksuvabastuse Lüganuse Vallavalitsus (edaspidi vallavalitsus) isiku vormikohase kirjaliku avalduse ja vastava tunnistuse alusel.
Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud avaldus tuleb esitada vallavalitusele hiljemalt maksustamisaasta 20. jaanuariks.
Käesoleva määruse alusel maksustamisaastale eelneval aastal maksuvabastuse saanud isik ei pea esitama uut avaldust.
§ 5. Rakendussätted
Maksu- ja Tolliameti maamaksu infosüsteemi esitab ja kontrollib andmeid vallavalitsuse määratud ametnik.
Lüganuse Vallavolikogu 29.06.2023 määrus nr 47 „Maamaksumäärade kehtestamine“ tunnistatakse kehtetuks.
Määrus jõustub 1. jaanuaril 2026. a.