LegalWise

Maamaksumäärade, maamaksu tõusu piirmäära ja kodualuse maa maksusoodustuse kehtestamine ning Viljandi Linnavolikogu määruse nr 107 „Maamaksust vabastamine“ muutmine

действуетс 01.01.2026· RT IV, 06.09.2025, 10· Viljandi Linnavolikogu

В EUR-Lex ↗
Содержание

Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.

§ 1. Maamaksumäärade kehtestamine

Kehtestada Viljandi linnas alates 1. jaanuarist 2026 vastavalt maa sihtotstarbele järgnevad maamaksumäärad:

elamumaale ja maatulundusmaa õuemaa kõlvikule maamaksumääraks 1,0 protsenti maa maksustamishinnast aastas;

käesoleva paragrahvi punktis 1 nimetamata maatulundusmaale maamaksumääraks 0,5 protsenti maa maksustamishinnast aastas;

käesoleva paragrahvi punktides 1 ja 2 nimetamata sihtotstarbega maale maamaksumääraks 2,0 protsenti maa maksustamishinnast aastas.

§ 2. Maamaksu tõusu piirmäära kehtestamine

Kehtestada alates 2026. aastast maamaksu tõusu piirmääraks Viljandi linnas 10 protsenti.

§ 3. Kodualuse maa maksusoodustuse kehtestamine

Viljandi linnas on maamaksuseaduse § 11 lõikes 1¹ sätestatud tingimustel kodualuse maa maksusoodustus kuni 200 eurot.

§ 4. Määruse muutmine

Viljandi Linnavolikogu 29.12.2016 määruses nr 107 "Maamaksust vabastamine" tehakse järgmised muudatused:

paragrahv 1 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: „Mitte rakendada maamaksu vabastust riikliku pensionikindlustuse seaduse alusel pensioni saajal ja isikul, kellel on töövõimetoetuse seaduse alusel tuvastatud osaline või puuduv töövõime tema kasutuses olevalt elamumaalt, kuna kinnisasja omanik on vabastatud maamaksu tasumisest kuni 200 euro ulatuses kui sellel maal asuvas hoones on tema elukoht vastavalt rahvastikuregistrisse kantud elukoha andmetele.“

paragrahv 2 muudetakse ja sõnastatakse järgmiselt: „Mitte rakendada maamaksu vabastust represseeritul ja represseerituga võrdsustatud isikul tema kasutuses olevalt elamumaalt, kuna kinnisasja omanik on vabastatud maamaksu tasumisest kuni 200 euro ulatuses kui sellel maal asuvas hoones on tema elukoht vastavalt rahvastikuregistrisse kantud elukoha andmetele.“.

§ 5. Määruse jõustumine

Määrus jõustub 1.01.2026.