Teekasutustasu ja teenustasu tasumise ning tagastamise kord
действуетс 20.12.2017· RT I, 01.12.2017, 16· Majandus- ja taristuminister
Содержание
Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.
§ 1. Teekasutustasu ja teenustasu tasumise viisid
Teekasutustasu saab tasuda:
Maanteeameti veebirakenduse kaudu;
sularahas või kaardimaksega Maanteeametiga teekasutustasu tasumise korraldamise halduslepingu sõlminud eraõiguslikule juriidilisele isikule;
sularahas või kaardimaksega välispiiril asuvates maanteepiiripunktides;
kaardimaksega Maksu- ja Tolliameti büroodes.
Teekasutustasu tasumisel Maanteeametiga teekasutustasu tasumise korraldamise halduslepingu sõlminud eraõiguslikule juriidilisele isikule tuleb lisaks tasuda liiklusseaduse § 190⁴ lõikes 5 nimetatud teenustasu.
Maanteeamet avaldab teekasutustasu veebilehel loetelu Maanteeametiga teekasutustasu tasumise korraldamise halduslepingu sõlminud eraõiguslikest juriidilistest isikutest ning teenustasude suurused.
§ 2. Teekasutustasu tasumisel esitatavad andmed
Teekasutustasu tasumisel esitab teekasutustasu maksja järgmised andmed:
veoauto registreerimisnumber;
veoauto registreerimise riik;
veoauto ja selle haagise täismasside summa;
veoauto heitgaasiklass;
veoauto ja selle haagise telgede summa;
periood, mille eest teekasutustasu tasutakse;
teekasutustasu kehtima hakkamise aeg.
Lõike 1 punktis 3 nimetatud andmeteks valitakse üks järgmistest:
3501–12 000 kilogrammi;
12 001 kilogrammi või rohkem.
Lõike 2 punkti 2 valiku korral valitakse veoauto heitgaasiklassiks üks järgmistest:
ei ole teada;
EURO 0, I, II;
EURO III;
EURO IV, V;
EURO VI või vähem saastavam.
Lõike 2 punkti 2 valiku korral määratakse veoauto ja selle haagise telgede summaks üks järgmistest:
kuni kolm telge;
vähemalt neli telge.
Lõike 2 punkti 1 valiku korral ei ole vaja lõike 1 punktides 4 ja 5 nimetatud andmeid esitada.
Teekasutustasu tasumisel võib teekasutustasu tasuja esitada arvele kandmiseks järgmised andmed:
makse kinnituse saaja e-posti aadress;
makse kinnituse saaja nimi;
makse kinnituse saaja registrikood.
§ 3. Teekasutustasu tagastamine
Teekasutustasu tagastamiseks esitab teekasutustasu tasuma kohustatud isik kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis taotluse Maanteeametile, mis sisaldab järgmisi andmeid:
veoauto registreerimisnumber;
veoauto registreerimise riik;
teekasutustasu kohustuslase nimi;
teekasutustasu kohustuslase registrikood või isikukood või isikukoodi puudumisel sünniaeg;
liiklusseaduse § 190⁶ lõikes 2 nimetatud alus ja selle tekkimise kuupäev;
liiklusseaduse § 190⁶ lõikes 2 nimetatud juhtudel tehtud registrikande järel kasutamata jäänud päevade arv;
taotleja nimi ja kontaktandmed;
taotluse esitamise kuupäev;
arvelduskonto, kuhu teekasutustasu tagasimakset taotletakse, omaniku nimi;
arvelduskonto number, kuhu teekasutustasu tagasimakset taotletakse, ja välismaise konto puhul SWIFT-kood.
Välisriigi veoauto osas esitatakse lisaks taotlusele liiklusseaduse § 190⁶ lõikes 2 kirjeldatud registrikannet tõendavad dokumendid.
Teekasutustasu tagastamise ja tagastatava summa otsustab Maanteeamet 30 päeva jooksul nõuetekohase taotluse saamisest arvates.
Maksu- ja Tolliamet tagastab tasu kümne päeva jooksul pärast lõikes 3 nimetatud otsuse tegemist tagastamise taotluses märgitud arvelduskontole.
§ 4. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 2017. aasta 20. detsembril.