Registreerimistasu tagastamise taotluse esitamise ja registreerimistasu tagastamise kord
действуетс 31.05.2026· RT I, 28.05.2026, 8· Taristuminister
Содержание
Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.
§ 1. Reguleerimisala
Käesoleva määrusega kehtestatakse registreerimistasu tagastamise taotluse esitamise ja registreerimistasu tagastamise kord.
§ 2. Registreerimistasu tagastamise alus
Registreerimistasu tagastatakse, kui sõiduk kustutatakse liiklusregistrist eesmärgiga võtta see kasutusele väljaspool Eestit, arvestades liiklusseaduse § 190²⁷ lõigetes 2–4 sätestatut.
Kui registreerimistasu on ekslikult tasutud ettenähtust enam, tagastatakse enam tasutud osa.
Transpordiamet tagastab registreerimistasu ainult isiku taotluse alusel.
§ 3. Registreerimistasu tagastamise võimalusest teavitamine
Kui sõiduk kustutatakse liiklusregistrist eesmärgiga võtta see kasutusele väljaspool Eestit ja sõiduki eest on tasutud registreerimistasu vastavalt liiklusseaduse § 190¹⁸ lõikele 2, teavitab Transpordiamet viie tööpäeva jooksul pärast sõiduki liiklusregistrist kustutamist võimalusest esitada registreerimistasu tagastamise taotlus isikut:
kes oli liiklusregistri andmete alusel sõiduki viimane omanik enne selle liiklusregistrist kustutamist või
kellele oli sõiduk liiklusregistri andmetel võõrandatud enne selle liiklusregistrist kustutamist.
Lõikes 1 osutatud teates märgitakse taotluse esitamise tähtaeg, arvestades § 4 lõikes 1 sätestatut.
Kui Transpordiamet tuvastab, et isik on ekslikult tasunud registreerimistasu ettenähtust enam, teavitab ta tasu tasunud isikut võimalusest taotleda enam tasutud registreerimistasu tagastamist.
§ 4. Registreerimistasu tagastamise taotluse esitamise tähtaeg
Paragrahvi 2 lõikes 1 nimetatud juhul tuleb registreerimistasu tagastamise taotlus esitada 60 päeva jooksul sõiduki liiklusregistrist kustutamisest arvates.
Paragrahvi 2 lõikes 2 nimetatud juhul tuleb taotlus esitada esimesel võimalusel pärast registreerimistasu ettenähtust enam tasumisest teadasaamist.
§ 5. Ettenähtust enam tasutud registreerimistasu
Paragrahvi 2 lõikes 1 sätestatud juhul arvutab Transpordiamet registreerimistasu, mida isik oleks liiklusseaduse 12³. peatükist tulenevate registreerimistoimingu ajal kehtinud tasumäärade järgi pidanud tasuma, ning arvestab tagastatava summa.
§ 6. Registreerimistasu tagastamise taotluse esitamise viis ja taotluse sisu
Registreerimistasu tagastamise taotlus esitatakse Transpordiameti e-teenuste infosüsteemi kaudu või Transpordiameti büroos.
Taotluses märgitakse:
taotleja ees- ja perekonnanimi;
juriidilisest isikust taotleja korral taotleja nimi või nimetus ning registrikood;
selle sõiduki registreerimisnumber, millega seoses tagastust taotletakse;
taotleja pangakonto number ja taotleja soovil viitenumber.
§ 7. Registreerimistasu tagastamine
Registreerimistasu tagastatakse isiku taotluses märgitud pangakontole kümne tööpäeva jooksul pärast taotluse saamist.