LegalWise

Hasartmängumaksu seadus (HasMMS)

in force01.03.2026 – 31.12.2026· RT I, 18.02.2026, 2· Riigikogu

Versions (14) ▾

Compare versions

→

Versions since 2010; “in force” is the text in force today.

In Riigi Teataja ↗Hide the English translation

Official English translation: Gambling Tax Act · RT V, 18.02.2026, 5

The official English translation is published in Riigi Teataja for information. Only the Estonian text has legal force.

The translation is of the version in force (since 01.03.2026).

Translation in Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Hasartmängumaksu objekt

Hasartmängumaksuga maksustatakse:

õnnemängu korraldamiseks kasutatav mängulaud, välja arvatud mängulaud, mida kasutatakse õnnemänguturniiri korraldamiseks, ning osavusmängu korraldamiseks kasutatav mänguautomaat;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

õnnemängu korraldamiseks kasutatavad hasartmängukorraldaja mänguautomaadid ning nendel tehtud panustest laekunud summa, millest on maha arvatud võidud;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

loterii korraldamisel loteriipiletite müügist saadud summa;

kaubandusliku loterii korraldamisel võidufond, kui võidufondi väärtus ületab 10 000 eurot;

toto korraldamisel tehtud panustest laekunud summa, millest on maha arvatud võidud;

õnnemängu ja osavusmängu kaughasartmänguna korraldamisel tehtud panustest laekunud summa, millest on maha arvatud võidud;

hasartmänguseaduse § 7 lõike 1 punktis 1 nimetatud õnnemänguturniiri korraldamisel osalustasude summa, millest on maha arvatud võidufondi laekuv osa;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

hasartmänguseaduse § 7 lõike 1 punktis 1 nimetatud õnnemänguturniiri korraldamisel kaughasartmänguna osalustasude summa, millest on maha arvatud võidufondi laekuv osa;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

hasartmänguseaduse § 7 lõike 1 punktis 2 nimetatud õnnemänguturniiri korraldamisel osalustasude summa;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

hasartmänguseaduse § 7 lõike 1 punktis 2 nimetatud õnnemänguturniiri korraldamisel kaughasartmänguna osalustasude summa.

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

Käesolevas seaduses lähtutakse hasartmängude ja nende liikide määratlemisel hasartmänguseadusest.

§ 1. Object of gambling tax

(1) Gambling tax is charged on:

1) a gaming table used for organising a game of chance, except for a gaming table used for organising a tournament of a game of chance, and a gaming machine used for organising a game of skill;

1¹) gaming machines of a gambling operator used for organising a game of chance and the total amount received from the bets made thereon, from which prizes have been deducted;

2) in the event of organising a lottery, the total amount received from the sale of lottery tickets;

3) in the event of organising a commercial lottery, the prize pool if the value of the prize pool exceeds 10,000 euros;

4) in the event of organising a toto, the total amount received from the bets made, from which prizes have been deducted;

5) in the event of organising a game of chance or a game of skill as remote gambling, the total amount received from the bets made, from which prizes have been deducted;

6) in the event of organising a tournament of a game of chance specified in clause 1 of subsection 1 of § 7 of the Gambling Act, the total amount of the participation fees, from which the portion accruing to the prize pool has been deducted;

7) in the event of organising a tournament of a game of chance specified in clause 1 of subsection 1 of § 7 of the Gambling Act as remote gambling, the total amount of the participation fees, from which the portion accruing to the prize pool has been deducted;

8) in the event of organising a tournament of a game of chance specified in clause 2 of subsection 1 of § 7 of the Gambling Act, the total amount of the participation fees;

9) in the event of organising a tournament of a game of chance specified in clause 2 of subsection 1 of § 7 of the Gambling Act as remote gambling, the total amount of the participation fees.

(2) This Act defines gambling and the types thereof following the Gambling Act.

§ 2. Hasartmängumaksu maksja

Hasartmängumaksu maksab hasartmängukorraldaja.

§ 2. Payer of gambling tax

Gambling tax is paid by gambling operators.

§ 3. Maksustamisperiood

Hasartmängumaksuga maksustamise periood on kalendrikuu.

Kaubandusliku loterii korraldamisel on maksustamisperiood kaubandusliku loterii korraldamise periood, mis algab mängureeglites märgitud panuste tegemise esimesel päeval ja lõpeb mängureeglites märgitud võitude väljaandmise viimasel päeval.

Õnnemänguturniiri korraldamisel on maksustamisperiood ühe õnnemänguturniiri korraldamise periood, mis algab õnnemänguturniiri reeglites märgitud osavõtutasude vastuvõtmise esimesel päeval ja lõpeb õnnemänguturniiri reeglites märgitud osavõtutasude vastuvõtmise lõpetamise päeval.

§ 3. Tax period

(1) The tax period for gambling tax is the calendar month.

(2) In the event of organising a commercial lottery, the tax period is the period during which the commercial lottery is organised, starting on the first day set out in the rules of the game for making bets and ending on the last day of distributing prizes as set out in the rules of the game.

(3) In the event of organising a tournament of a game of chance, the tax period is the period during which one tournament of a game of chance is organised, starting on the first day of accepting the participation fees set out in the rules of the tournament of the game of chance and ending on the day when the acceptance of the participation fees set out in the rules of the tournament of the game of chance is terminated.

§ 4. Hasartmängumaksu deklareerimine ja tasumine

Hasartmängukorraldaja esitab Maksu- ja Tolliametile hasartmängumaksu deklaratsiooni ja tasub hasartmängumaksu maksustamisperioodile järgneva kalendrikuu 15. kuupäevaks.

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

Repealed

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

Hasartmängumaksu deklaratsioon tuleb esitada ka käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktides 2 ja 4–9 sätestatud summade puudumisel.

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

Hasartmängumaksu deklaratsioonide vormid ja nende täitmise korra kehtestab valdkonna eest vastutav minister määrusega.

§ 4. Declaration and payment of gambling tax

(1) A gambling operator submits a gambling tax return to the Tax and Customs Board and pays gambling tax by the 15th day of the calendar month following the tax period.

(3) A gambling tax return must also be submitted in the event of absence of the amounts provided in clauses 2 and 4–9 of subsection 1 of § 1 of this Act.

(4) The formats of gambling tax returns and the rules for completion thereof are established by a regulation of the minister in charge of the policy sector.

§ 6. Maksumäärchanges 01.01.2027

Hasartmängumaksu määr on:

1406 eurot ühe mängulaua kohta;

[RT I, 01.07.2023, 3 – in force 01.01.2024]

300 eurot õnnemängu korraldamiseks kasutatava ühe mänguautomaadi kohta ja 10 protsenti hasartmängukorraldaja õnnemängu korraldamiseks kasutatavatel mänguautomaatidel tehtud panustest laekunud summast, millest on maha arvatud võidud;

[RT I, 08.07.2014, 1 – in force 01.02.2015]

32 eurot ühe osavusmängu mänguautomaadi kohta;

[RT I, 01.07.2023, 3 – in force 01.01.2024]

22 protsenti käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktis 2 sätestatud summast;

[RT I, 01.07.2023, 3 – in force 01.01.2024]

22 protsenti käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktis 3 sätestatud summast;

[RT I, 01.07.2023, 3 – in force 01.01.2024]

5,5 protsenti käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktis 4 sätestatud summast;

[RT I, 30.12.2025, 2 – in force 01.01.2026]

5,5 protsenti käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktis 5 sätestatud summast;

[RT I, 18.02.2026, 1 – in force 01.03.2026]

5,5 protsenti käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktide 6–9 alusel arvestatud summast.

[RT I, 30.12.2025, 2 – in force 01.01.2026]

§ 6. Tax rate

The rate of gambling tax is:

1) 1,406 euros per gaming table;

2) 300 euros per gaming machine used for organising a game of chance and 10 per cent of the total amount received from the bets made on the gaming machines of the gambling operator used for organising a game of chance, from which prizes have been deducted;

3) 32 euros per gaming machine of a game of skill;

4) 22 per cent of the amount provided in clause 2 of subsection 1 of § 1 of this Act;

5) 22 per cent of the amount provided in clause 3 of subsection 1 of § 1 of this Act;

6) 5.5 per cent of the amount provided in clause 4 of subsection 1 of § 1 of this Act;

7) 5.5 per cent of the amount provided in clause 5 of subsection 1 of § 1 of this Act;

8) 5.5 per cent of the amount calculated on the basis of clauses 6–9 of subsection 1 of § 1 of this Act.

§ 7. Hasartmängumaksu laekumine ja kasutamine

Hasartmängumaks laekub riigieelarvesse.

Riigieelarves nähakse ette järgmised kulud:

Eesti Kultuurkapitalile – summas, mille suurus vastab 47,8 protsendile hasartmängumaksu kavandatavast laekumisest ning millest 52 protsenti eraldatakse kultuuriehitistele ja 2 protsenti kunstide ja rahvakultuuri valdkondade õppejõudude loometöö edendamiseks.

[RT I, 02.01.2025, 1 – in force 01.01.2026]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 24.10.2018, 1 – in force 01.01.2019]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 24.10.2018, 1 – in force 01.01.2019]

Repealed

[RT I, 24.10.2018, 1 – in force 01.01.2019]

Repealed

[RT I, 24.10.2018, 1 – in force 01.01.2019]

Repealed

[RT I, 06.07.2018, 2 – in force 01.09.2018]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Kui käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punktide 4–9 alusel laekunud hasartmängumaksu ühes kalendriaastas on rohkem kui 27 miljonit eurot, eraldatakse enam laekunud summast:

8 protsenti vastavalt käesoleva paragrahvi lõikele 1 riigieelarvesse;

12 protsenti Eesti Kultuurkapitalile, millest 60,6 protsenti eraldatakse kultuuriehitistele ning 2 protsenti kunstide ja rahvakultuuri valdkonda õppejõudude loometöö edendamiseks;

80 protsenti Eesti Kultuurkapitalile, millest 75 protsenti eraldatakse spordiehitiste fondile ning 25 protsenti kultuuri- ja spordivaldkondadele eraraha kaasamise fondile.

[RT I, 30.12.2025, 2 – in force 01.01.2026]

§ 7. Receipt and use of gambling tax

(1) Gambling tax is paid into the state budget.

(2) The following expenses are prescribed in the state budget:

1) to the Cultural Endowment of Estonia – in an amount that corresponds to 47.8 per cent of the proposed gambling tax revenue and of which 52 per cent is allocated to cultural buildings and 2 per cent to the promotion of the creative work of lecturers in the fields of arts and folk culture.

(10) If the gambling tax received on the basis of clauses 4–9 of subsection 1 of § 1 of this Act exceeds 27 million euros in one calendar year, the excess amount is allocated as follows:

1) 8 per cent to the state budget in accordance with subsection 1 of this section;

2) 12 per cent to the Cultural Endowment of Estonia, of which 60.6 per cent is allocated to cultural buildings and 2 per cent to the field of arts and folk culture for the promotion of the creative work of lecturers;

3) 80 per cent to the Cultural Endowment of Estonia, of which 75 per cent is allocated to the fund for sports buildings and 25 per cent to the fund for raising private money for the fields of culture and sports.

§ 8. Rakendussätted

Enne käesoleva seaduse jõustumist Maksu- ja Tolliameti poolt hasartmängukorraldajale väljastatud maksumärgid kehtivad maksustamisperioodi lõpuni.

Kuni 2009. aasta 31. detsembrini on hasartmänguseaduse § 36 lõikes 6 nimetatud õnnemängu korraldamiseks kasutatava mänguautomaadi maksumäär 50 protsenti käesoleva seaduse § 6 punktis 2 sätestatud määrast.

Hasartmängukorraldaja, kes korraldab osavusmänge mänguautomaadil, esitab Maksu- ja Tolliametile hasartmängumaksu deklaratsiooni ning tasub hasartmängumaksu käesoleva seaduse jõustumisele järgneva kalendrikuu 15. kuupäevaks.

Enne käesoleva seaduse jõustumist antud korraldusloa alusel korraldatava arvloterii hasartmängumaksu määr on kuni 2009. aasta 31. detsembrini 10 protsenti arvloterii loteriipiletite müügist saadud summast.

Repealed

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Käesoleva seaduse enne 2022. aasta 1. jaanuari kehtinud redaktsiooni § 7 lõike 2 punktides 2–5 nimetatud sihtotstarbeks ettenähtud ja laekunud vahendeid võib kasutada kuni nende vahendite lõppemiseni.

[RT I, 07.12.2021, 2 – in force 01.01.2022]

Rahandusministeerium analüüsib hiljemalt 2029. aasta 1. veebruariks 2026. aasta 1. jaanuaril jõustunud hasartmänguseaduse ja teiste seaduste muutmise seaduse rakendamise eesmärgi saavutamist, kaasnenud mõju ja regulatsiooni tulemuslikkust.

[RT I, 30.12.2025, 2 – in force 01.01.2026]

§ 8. Implementing provisions

(1) Revenue stamps issued by the Tax and Customs Board to a gambling operator before the entry into force of this Act remain valid until the end of the tax period.

(2) Until 31 December 2009, the tax rate for a gaming machine used for organising a game of chance as specified in subsection 6 of § 36 of the Gambling Act is 50 per cent of the rate provided in clause 2 of § 6 of this Act.

(3) A gambling operator who organises games of skill on a gaming machine submits a gambling tax return to the Tax and Customs Board and pays gambling tax by the 15th day of the calendar month following the entry into force of this Act.

(4) Until 31 December 2009, the rate of gambling tax for organising a numerical lottery on the basis of an operating permit issued before the entry into force of this Act is 10 per cent of the total amount received from the sale of the numerical lottery tickets.

(6) Funds earmarked and received for the purpose specified in clauses 2–5 of subsection 2 of § 7 of the wording of this Act in force before 1 January 2022 may be used until the funds are depleted.

(7) By 1 February 2029 at the latest, the Ministry of Finance will analyse the achievement of the purpose of implementing the Act on Amendments to the Gambling Act and Other Acts that entered into force on 1 January 2026, the related impact and the effectiveness of the regulation.

§ 9

–

§ 9

–

§ 13

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

§ 13

[Omitted from this text.]

§ 14. Seaduse jõustumine

Käesolev seadus jõustub 2009. aasta 1. juunil.

Käesoleva seaduse § 1 lõike 1 punkt 5 ning § 6 punkt 7 jõustuvad 2010. aasta 1. jaanuaril.

§ 14. Entry into force of Act

(1) This Act enters into force on 1 June 2009.

(2) Clause 5 of subsection 1 of § 1 and clause 7 of § 6 of this Act enter into force on 1 January 2010.