Teede ja tänavate sulgemise maks
in forcefrom 07.02.2011· RT IV, 05.12.2012, 30· Valga Linnavolikogu
Contents
Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.
§ 1. Maksuobjekt ja maksumaksja
Teede ja tänavate sulgemise maksu (edaspidi maks) maksavad füüsilised ja juriidilised isikud (edaspidi sulgeja) demonstratsioonide, rongkäikude ja muude ürituste korraldamise, samuti ehitus- või remonttööde puhul, kui sellega kaasneb üldkasutatava tee, tänava, väljaku, pargi, puhkeala või selle osa (edaspidi maksuobjekt) sulgemine.
§ 2. Maksuperiood ja maksukohustus
Maksuperiood on ajavahemik maksuobjekti sulgemise päevast alates kuni selle piiranguteta taasavamiseni. Maksuperioodi lõppemise eelduseks on sulgemisele eelnenud olukorra taastamine.
Tänava sulgejal tekib maksukohustus alates tänava tegeliku sulgemise algushetkest.
§ 3. Maksumäär
Territooriumide sulgemine ehitus- või remonttöödeks päevasel ajal (kella 7.00- 19.00):
intensiivse liiklusega tänavad (Kesk, Vabaduse, Pärna pst (Kesk kuni Tartu ), Riia, Raja, Sepa, Tartu, Pikk (Tartu kuni Vahtra), J. Kuperjanovi, Kungla, Vahtra, Jaama pst, Võru, Aia, Puiestee, Viljandi) 90 eurot päevas;
teised asfaltkattega tänavad 45 eurot päevas;
kruusakattega tänavad, kõnniteed, kvartalisisesed sõiduteed, parklad, väljakud, pargid ja puhkealad 19 eurot päevas.
Territooriumide sulgemine üritusteks:
intensiivse liiklusega tänavad ja nendele suubuvad tänavad 13 eurot tunnis;
teised tänavad, kõnniteed, kvartalisisesed sõiduteed, parklad, väljakud, pargid ja puhkealad tasuta (loa taotlemine kohustuslik).
Kui tänava sulgemisel on üheaegselt suletud erinevad tänavad, siis maksumäärad liidetakse
vastavalt tänavate maksumääradele.
Maksumäära diferentseerimisel kasutatakse järgmisi koefitsiente vastavast maksumäärast:
kui sulgemisega kaasneb uue asfaltkatte või pinnatud asfaltkatte üleskaevamine ehitusjärgsel garantiiperioodil - 10,0;
pühapäeval ja riiklikel pühadel - 0,4;
tänavatel kuni ühe sõiduraja sulgemisel - 0,5;
kõnnitee sulgemine ehitus- ja remonditöödeks, millega ei kaasne teekatte, muru või pinnase kahjustamist - 0,6.
§ 4. Maksuobjekti sulgemise avaldus
Taotluse maksuobjekti sulgemiseks esitab sulgeja linnahooldusametile vähemalt 15 tööpäeva enne maksuobjekti planeeritavat sulgemist.
Maksuobjekti sulgemisel avariide likvideerimiseks on sulgeja kohustatud viivitamatult informeerima linnahooldusametit. Taotluse maksuobjekti sulgemiseks esitab sulgeja linnahooldusametile hiljemalt ühe tööpäeva jooksul pärast maksuobjekti sulgemisest.
Kui ilmneb vajadus sulgemise tähtaega või sulgetava maa-ala suurust muuta, esitab sulgeja esimesel võimalusel enne sulgemise tähtaja möödumist täiendava taotluse.
Taotluse vormi ning taotlusega esitatavate dokumentide nõuded kehtestab Valga Linnavalitsus.
§ 5. Tasumisele kuuluva maksusumma määramine
Maksuhalduri õigusi teostav ametnik koostab maksumäärade alusel maksusumma määramiseks maksuotsuse, milles on märgitud:
maksuhalduri nimi ja aadress;
maksuotsuse koostanud ametniku ees- ja perekonnanimi ning ametikoht;
maksuotsuse kuupäev;
maksumaksja nimi ja aadress;
maksmisele kuuluv maksusumma ja selle määramise alus;
arvelduskonto, kuhu maksusumma tasutakse;
maksu tasumise tähtpäev;
maksuotsuse vaidlustamise viide.
Maksusumma määratakse sõltuvalt maksu objekti asukohast, sulgemise kestusest, maksumääradest ja maksumäära diferentseerimise koefitsientidest
Maksuotsus toimetatakse maksumaksjale kätte maksukorralduse seaduses sätestatud korras posti teel, elektrooniliselt või antakse kätte allkirja vastu.
§ 6. Maksu tasumine
Maks tasutakse maksuotsuses näidatud arvelduskontole hiljemalt maksuotsuses märgitud tähtpäevaks.
Maksumaksjal on õigus nõuda ettenähtust suurema maksusumma tasumisel enammakstud maksu tagastamist. Tagastamine toimub esitatud tagastusnõude alusel maksukorralduse seaduses sätestatud korras ja tähtajal. Tagastusnõue täidetakse 30 päeva jooksul arvates tagastusnõude esitamisest.
Maksuotsuses määratud tähtpäevast hiljem tasutud maksusummalt arvestatakse intressi maksukorralduse seaduses sätestatud korras. Tähtpäevaks tasumata jäetud maksusumma pealt arvestatud intressi sissenõudmisel rakendatakse sundtäitmist ja kohaldatakse karistusi vastavalt maksukorralduse seadusele.
§ 7. Maksusoodustused
Maksust on vabastatud:
avariitöödest tingitud sulgemised 24 tunni jooksul alates sulgemisest;
öised sulgemised, kella 19.00 - 7.00;
Valga linna poolt korraldatavad avalikud üritused nende toimumise ajaks;
ettevõtted, kes teostavad Valga linna tellimusel või linna eelarvest finantseeritavaid ehitus- või remonttöid ja ehituse ning remondiga seonduvaid kaeve- ning hooldustöid töölepingus sätestatud tähtaegade piires.
Linnavalitsus võib täiendavalt teha maksusoodustusi või anda maksuvabastusi.
§ 8. Maksu kogumine ja maksuhaldur
Maksuhaldur on linnavalitsus, mille linnahooldusameti ja rahandusameti ametnikud on volitatud rakendama kõiki maksukorralduse seaduses sätestatud maksuhalduri õigusi.
Maksuhalduri maksuotsuse või muu haldusakti või toimingu peale on maksumaksjal õigus esitada linnavalitsusele vaie maksuseaduse 14. peatükis sätestatud korras.
Vastutus määruse rikkumise eest tuleneb maksukorralduse seadusest.
§ 9. Rakendussätted
Tunnistada kehtetuks Valga Linnavolikogu 29. september 1999 määrus nr 10 „Teede ja tänavate sulgemise maksu kehtestamine”.
Määrus jõustub 7. veebruar 2011.