LegalWise

Maksualase teabevahetuse seadusest tulenevate deklaratsiooni vormide ja andmekoosseisude ning nende esitamise ja täitmise korra kehtestamine

действуетс 21.09.2026· RT I, 18.09.2026, 10· Rahandusminister

Содержание

Нажмите на точку перед параграфом, частью или пунктом: точная ссылка, ссылка на место, объяснение, история редакций, судебная практика и заметки.

§ 1. Deklaratsiooni vormi ja selle täitmise korra kehtestamine

Määrusega kehtestatakse järgmine deklaratsiooni vorm ning selle täitmise kord:

deklaratsiooni „Eesti Vabariigi valitsuse ja Ameerika Ühendriikide valitsuse vahelise rahvusvahelise maksukuulekuse parandamise ja FATCA rakendamise kokkuleppega seonduva teabe kogumine” vorm FATCA XSD (lisa 1);

deklaratsiooni vormi FATCA XSD lisa 1 „Riikide ja valuutade koodid” (lisa 2);

deklaratsiooni vormi FATCA XSD lisa 2 „Nimede ja aadresside klassifitseerimine” (lisa 3);

deklaratsiooni vormi FATCA XSD lisa 3 „Andmeliikide klassifitseerimine” (lisa 4);

deklaratsiooni „Maksuasjades vastastikuse haldusabi konventsiooni artikli 6 alusel vahetatava finantskontode maksualase teabe kogumine” vorm CRS XSD „Sõnumi üldandmed” (lisa 5);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi CRS XSD lisa 1 „FATCA ja CRSi ühiste tüüpide klassifitseerimine” (lisa 6);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi CRS XSD lisa 2 „OECD ühiste tüüpide klassifitseerimine” (lisa 7);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi CRS XSD lisa 3 „Riikide ja valuutade koodid” (lisa 8);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi CRS XSD lisa 4 „FATCA andmeliikide klassifitseerimine” (lisa 9);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni „Euroopa Liidu liikmesriikidega vahetatava finantskontode maksualase teabe kogumine” vorm DAC2 XSD „Sõnumi üldandmed” (lisa 10);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi DAC2 XSD lisa 1 „FATCA ja CRSi ühiste tüüpide klassifitseerimine” (lisa 11);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi DAC2 XSD lisa 2 „OECD ühiste tüüpide klassifitseerimine” (lisa 12);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi DAC2 XSD lisa 3 „Riikide ja valuutade koodid” (lisa 13);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni vormi DAC2 XSD lisa 4 „FATCA andmeliikide klassifitseerimine” (lisa 14);

[RT I, 24.03.2017, 2 – вступ. в силу 27.03.2017]

deklaratsiooni „Riikidepõhine aruanne” vorm (lisa 15);

[RT I, 15.12.2017, 3 – вступ. в силу 18.12.2017]

deklaratsiooni „Aruandekohustusega skeem” andmekoosseis (lisa 16);

[RT I, 21.01.2020, 10 – вступ. в силу 24.01.2020, rakendatakse alates 01.01.2020]

deklaratsiooni „Maksuasjades vastastikuse haldusabi konventsiooni artikli 6 alusel vahetatava krüptovara maksualase teabe kogumine“ vorm CARF XSD „Sõnumi üldandmed“ (lisa 17);

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

deklaratsiooni vormi CARF XSD lisa 1 „OECD ühiste tüüpide klassifitseerimine“ (lisa 18);

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

deklaratsiooni vormi CARF XSD lisa 2 „Riikide ja valuutade koodid“ (lisa 19);

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

deklaratsiooni „Euroopa Liidu liikmesriikidega vahetatava krüptovara maksualase teabe kogumine“ vorm DAC8 XSD „Sõnumi üldandmed“ (lisa 20);

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

deklaratsiooni vormi DAC8 XSD lisa 1 „OECD ühiste tüüpide klassifitseerimine“ (lisa 21);

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

deklaratsiooni vormi DAC8 XSD lisa 2 „Riikide ja valuutade koodid“ (lisa 22).

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

§ 2. Deklaratsiooni esitamine

Määruse § 1 punktides 1–14 ja 17–22 nimetatud deklaratsioonid esitatakse Maksu- ja Tolliameti e-teenuse keskkonna kaudu elektroonselt XML-formaadis.

Deklareeritava teabe puudumisel teavitatakse sellest Maksu- ja Tolliametit e-teenuse keskkonna kaudu elektroonselt.

[RT I, 18.09.2026, 9 – вступ. в силу 21.09.2026]

§ 3. Määruse kohaldamine Euroopa Liidu välisele maksualase teabevahetusele

Määrust kohaldatakse vastavalt maksualase teabevahetuse seaduse § 4¹ lõigetele 1 ja 1¹ ka maksuasjades vastastikuse haldusabi konventsiooni artikli 6 alusel toimuvale finantskontode maksualasele automaatsele teabevahetusele ja riikidepõhise aruande alasele automaatsele teabevahetusele.

[RT I, 15.12.2017, 3 – вступ. в силу 18.12.2017]