LegalWise

Teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel isikliku sõiduauto kasutamise kohta arvestuse pidamise ja hüvitise maksmise kord

in forcefrom 05.07.2025· RT I, 02.07.2025, 18· Vabariigi Valitsus

In Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

§ 1. Reguleerimisala

Määruses sätestatakse ametniku, töötaja või juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikme teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel isikliku sõiduauto kasutamise kohta arvestuse pidamise ja kulude maksuvaba hüvitise maksmise kord.

[RT I, 09.10.2012, 2 – in force 01.04.2013]

Määruses sätestatakse puudega ametnikule, töötajale või juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikmele maksuvaba hüvitise maksmise kord seoses isikliku mootorsõiduki kasutamisega sõiduks elukoha ja töökoha vahel, kui selleks ei ole võimalik kasutada ühistransporti või kui ühistranspordi kasutamine põhjustab isiku liikumis- ja töövõime olulist langust.

[RT I, 09.10.2012, 2 – in force 01.04.2013]

Isikliku sõiduautona või mootorsõidukina käsitatakse ametniku, töötaja ja juriidilise isiku juhtimis- või kontrollorgani liikme kasutuses olevat sõiduautot või mootorsõidukit, mis ei ole tööandja omanduses ega valduses.

[RT I, 09.10.2012, 2 – in force 01.04.2013]

Määrust ei rakendata nende teenistus-, töö- või ametilähetusega seotud sõidukulude suhtes, mis hüvitatakse «Tulumaksuseaduse» § 13 lõike 3 punkti 1 alusel kehtestatud määruse kohaselt.

[RT I 2009, 55, 373 – in force 27.11.2009]

§ 2. Hüvitise maksmise põhimõtted

Isikliku sõiduauto kasutamise eest teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel võib maksuvabalt maksta hüvitist §-s 5 sätestatud piirmäära ulatuses, kui hüvitise maksmisel on järgitud §-s 3 sätestatud nõudeid ja sõitude kohta on peetud arvestust § 4 kohaselt.

[RT I, 26.08.2014, 8 – in force 01.09.2014]

Puudega isikule elukoha ja töökoha vaheliste sõitude eest hüvitise maksmisel kohaldatakse §-des 3–5 teenistus-, töö- või ametisõitude kulude hüvitamise kohta sätestatut. Kui § 1 lõikes 3 nimetatud mootorsõidukit kasutatakse nii sõiduks elukoha ja töökoha vahel kui ka sama paragrahvi lõikes 1 nimetatud teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel, võib nimetatud mootorsõiduki kasutamise kulusid maksuvabalt hüvitada kokku §-s 5 sätestatud piirmäära ulatuses.

§ 3. Hüvitise vormistamine

[RT I, 26.08.2014, 8 – in force 01.09.2014]

Hüvitise kohta vormistatakse tööandja, asutuse juhi, juriidilise isiku pädeva organi või tema volitatud isiku kirjalik otsus, käskkiri või korraldus, milles näidatakse:

hüvitist saava isiku ees- ja perekonnanimi;

hüvitise suurus;

sõidu kuupäev või periood, mille jooksul tehtud sõitude kulusid hüvitatakse.

Otsusele, käskkirjale või korraldusele lisatakse sõiduauto kasutamise õigust tõendava dokumendi koopia, välja arvatud juhul, kui selles esitatud andmed ei ole võrreldes eelmisel korral esitatuga muutunud.

[RT I, 26.08.2014, 8 – in force 01.09.2014]

§ 4. Arvestuse pidamine

Sõiduauto kasutamise üle peetavas arvestuses näidatakse:

[RT I, 26.08.2014, 8 – in force 01.09.2014]

sõiduautot kasutava isiku ees- ja perekonnanimi;

sõiduauto riikliku registreerimismärgi andmed;

sõiduauto läbisõidumõõdiku alg- ja lõppnäit iga teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel tehtud sõidu korral;

[RT I, 09.10.2012, 2 – in force 01.04.2013]

kuupäev ja sõidu eesmärk iga teenistus-, töö- või ametiülesannete täitmisel tehtud sõidu korral.

§ 5. Hüvitise piirmäär

[RT I, 26.08.2014, 8 – in force 01.09.2014]

Maksuvabalt võib maksta hüvitist tulumaksuseaduse § 13 lõike 3 punktis 2 sätestatud piirmäärade ulatuses.

[RT I, 02.07.2025, 14 – in force 05.07.2025, rakendatakse 1. jaanuarist 2025]

§ 8. Määruse kehtetuks tunnistamine

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

§ 9. Määruse rakendamine

Määrust rakendatakse 1. juulist 2006. a.