Arst-residendi tööjõukulu arvutamise ja residentuuri baasasutusele hüvitamise alused
in forcefrom 01.04.2026· RT I, 25.03.2026, 3· Sotsiaalminister
Contents
Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.
§ 1. Reguleerimisala
Määrusega kehtestatakse residentuuri baasasutuses (edaspidi baasasutus) arst-residendi tööjõukulu arvutamise ja selle baasasutusele hüvitamise alused.
§ 2. Arst-residendi tööjõukulu arvutamise alused
Baasasutuses töötava arst-residendi tööjõukulu koosneb järgmisest:
brutopalk, sealhulgas puhkusetasu;
brutopalgale lisanduv sotsiaalmaks ja töötuskindlustusmaksed;
töötervishoiu ja tööohutuse seaduse § 12² lõike 1 alusel brutopalga asemel makstav haigushüvitis.
Arst-residendi brutopalga arvutamise alus on brutotunnipalk. Brutopalk arvutatakse ühe kuu baasil vastavalt kalendriaasta keskmisele töötundide arvule kuus.
Alates 1. aprillist 2026. a on brutotunnipalk 20 eurot ja 96 senti ning ühe kuu baasil arvutatav brutopalk on 3500 eurot ja 32 senti.
Käesoleva paragrahvi lõikes 3 sätestatud brutotunnipalga summat muudetakse vastavalt riikliku ravikindlustuse rahalistele võimalustele ja riigi tervishoiupoliitikale.
Arst-residendi tööjõukulu arvutamisel on arvestuslik töökoormus 40 tundi nädalas. Tööaja hulka arvestatakse osalemine residentuuri programmi kuuluval teoreetilisel koolitusel.
§ 3. Baasasutusele arst-residendi tööjõukulu hüvitamise alused
Tervisekassa hüvitab arst-residendi tööjõukulu Tartu Ülikoolile (edaspidi ülikool) Tartu Ülikooli seaduse § 7² lõikes 5 nimetatud halduslepingu alusel, lähtudes selle residentuuri programmi nominaalkestusest, mille alusel on arst-resident residentuuri vastu võetud.
Ülikool hüvitab baasasutusele arst-residendi tööjõukulu vastavalt ülikooli ja baasasutuse vahel sõlmitud lepingule.
Baasasutusele hüvitatakse 100% arst-residendi tööjõukulust, mis on arvestatud käesoleva määruse § 2 lõigetes 1–3 sätestatud tingimustel.
Kui arst-resident läbib residentuuri koormusega, mis on väiksem kui käesoleva määruse § 2 lõikes 5 sätestatud koormus:
hüvitatakse tööjõukulu vastavalt arst-residendi koormusele;
pikeneb arst-residendi tööjõukulu hüvitamise periood residentuuri läbimise kestuse proportsionaalse pikenemise võrra.
Tervisekassa ei hüvita arst-residendi tööjõukulu selle aja eest, kui residentuuris õppimine on peatunud või kui arst-resident läbib residentuuri väljaspool Eestit asuvas baasasutuses ja saab töötasu välisriigi baasasutuselt, ega juhul, kui arst-residendi tööjõukulu baasasutusele ei kaasne.
§ 4. Määruse jõustumine
Määrus jõustub 1. jaanuaril 2020. a.