LegalWise

Mootorsõidukimaksu seadus (MSMS)

in force01.01.2026 – 31.12.2026· RT I, 14.11.2025, 27· Riigikogu

Versions (4) ▾

Compare versions

→

Versions since 2010; “in force” is the text in force today.

In Riigi Teataja ↗Hide the English translation

Official English translation: Motor Vehicle Tax Act · RT V, 06.01.2026, 4

The official English translation is published in Riigi Teataja for information. Only the Estonian text has legal force.

The translation is of the version in force (since 01.01.2026).

Translation in Riigi Teataja ↗
Contents

Click the dot before a section, subsection or point: exact citation, link, explanation, wording history, case law and notes.

1. peatükk Üldsätted

§ 1. Seaduse reguleerimisala

Käesolevas seaduses sätestatakse mootorsõidukimaks, millega maksustatakse mootorsõiduk lähtuvalt selle omadustest.

§ 1. Scope of regulation of the Act

This Act lays down a motor vehicle tax, which is levied on a motor vehicle according to its characteristics.

§ 2. Mootorsõiduk

Mootorsõiduk käesoleva seaduse tähenduses on liiklusregistris registreeritud:

mootorratas (edaspidi L3e-, L4e- ja L5e-kategooria mootorsõiduk);

neljarattaline mopeed (edaspidi L6e-kategooria mootorsõiduk);

neljarattaline mootorsõiduk, mille tühimass sõitjateveoks ettenähtud sõiduki puhul on kuni 450 kilogrammi ja veoseveoks ettenähtud sõiduki puhul kuni 600 kilogrammi ning mis ei ole mopeed, traktor ega liikurmasin (edaspidi L7e-kategooria mootorsõiduk);

ratasmaastikusõiduk (edaspidi MS2-kategooria mootorsõiduk);

ratastraktor, mille valmistajakiirus on üle 40 kilomeetri tunnis ja mille juhile lähima telje minimaalne rööbe on vähemalt 1150 millimeetrit ning mille tühimass töökorras olekus on üle 600 kilogrammi ja mille kliirens ei ole üle 1000 millimeetri ning mis ei ole eriotstarbeline ratastraktor; pööratava sõiduasendiga traktori puhul on juhile lähim telg see, millele on paigaldatud suurima läbimõõduga rehvid (nimetatud ratastraktor edaspidi T1b-kategooria mootorsõiduk);

ratastraktor, mille tühimass töökorras olekus ei ole üle 600 kilogrammi ja mis ei ole eriotstarbeline ratastraktor (edaspidi T3-kategooria mootorsõiduk);

ratastraktor, mille valmistajakiirus on üle 40 kilomeetri tunnis ja mis ei ole eriotstarbeline ratastraktor (edaspidi T5-kategooria mootorsõiduk);

sõiduauto (edaspidi M1-kategooria mootorsõiduk);

kuni 3500-kilogrammise täismassiga veoauto (edaspidi N1-kategooria mootorsõiduk).

Käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 1–3, 6, 8 ja 9 nimetatud sõidukite kategooriatega hõlmatakse ka nende alamkategooriad.

§ 2. Motor vehicle

(1) For the purposes of this Act, a motor vehicle is the following vehicle registered in the motor register:

1) a motorcycle (hereinafter referred to as a motor vehicle of categories L3e, L4e and L5e);

2) a four-wheeled moped (hereinafter referred to as a motor vehicle of category L6e);

3) a four-wheeled motor vehicle with an unladen mass not exceeding 450 kilograms in the case of a vehicle intended for the carriage of passengers or 600 kilograms in the case of a vehicle intended for the carriage of goods and which are not mopeds, tractors or mobile machinery (hereinafter referred to as a motor vehicle of category L7e);

4) a wheeled off-road vehicle (hereinafter referred to as a motor vehicle category MS2);

5) a wheeled tractor, the design speed of which exceeds 40 kilometres per hour and the minimum track on the axle nearest to the driver is at least 1,150 millimetres, the unladen mass of which, in running order, exceeds 600 kilograms and the clearance of which does not exceed 1,000 millimetres, and which is not a special purpose wheeled tractor; in the case of a tractor with a reversible driving position, the axle nearest to the driver is that on which the tyres with the largest diameter are mounted (the aforementioned wheeled tractor is hereinafter referred to as a motor vehicle of category T1b);

6) a wheeled tractor with an unladen mass, in running order, not exceeding 600 kilograms and which is not a special purpose wheeled tractor (hereinafter referred to as a motor vehicle of category T3);

7) a wheeled tractor with a design speed exceeding 40 kilometres per hour which is not a special purpose wheeled tractor (hereinafter referred to as a motor vehicle of T5 category);

8) a passenger car (hereinafter referred to as a motor vehicle of category M1);

9) a truck with a gross vehicle weight not exceeding 3,500 kilograms (hereinafter referred to as a motor vehicle of category N1).

(2) The categories of vehicles referred to in clauses 1–3, 6, 8 ja 9 of subsection 1 of this section also include their subcategories.

§ 3. Maksu objektchanges 01.01.2027

Mootorsõidukimaksu objekt on:

liiklusregistris registreeritud mootorsõiduk;

liiklusregistrist ajutiselt kustutatud või peatatud registrikandega mootorsõiduk.

[RT I, 17.08.2024, 1 – in force 01.01.2025, punkt 2 jõustub 2027. aasta 1. jaanuaril.]

§ 3. Object of taxation

The object of a motor vehicle taxation is:

1) a motor vehicle registered in the motor register;

2) a motor vehicle which has been temporarily deleted or suspended from the motor register.

§ 4. Maksu laekumine

Mootorsõidukimaks laekub riigieelarvesse.

§ 4. Receipt of tax

Motor vehicle tax is paid into the state budget.

§ 4¹. Mootorsõidukimaksu teade

Mootorsõidukimaksu teade (edaspidi maksuteade) on haldusakt, millele rakendatakse maksukorralduse seaduses maksuotsuse kohta sätestatut, kui käesolevas seaduses ei ole sätestatud teisiti.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 4¹. Motor vehicle tax notice

A motor vehicle tax notice (hereinafter referred to as a tax notice) is an administrative act to which the provisions of the Taxation Act concerning tax decisions apply, unless otherwise provided by this Act.

2. peatükk Mootorsõidukimaksu tasumise kord

§ 5. Maksumaksja

Mootorsõidukimaksu maksab:

mootorsõiduki omanik või

liiklusseaduse § 2 punkti 93 tähenduses vastutava kasutaja olemasolul vastutav kasutaja, kui sõiduki omanik on liisinguandja, mitteresidendist füüsiline isik või juriidiline isik, kes ei ole Eestis registreeritud.

§ 5. Taxpayer

Motor vehicle tax is to be paid by:

1) the owner of the motor vehicle; or

2) the authorised user within the meaning of clause 93 of § 2 of the Road Traffic Act, if there is an authorised user, if the owner of the vehicle is a lessor, a non-resident natural person or a legal person not registered in Estonia.

§ 6. Maksukohustuschanges 01.01.2027

Mootorsõidukimaksu kohustus on isikul, kes:

on maksustamisperioodi 1. jaanuari seisuga liiklusregistri andmete kohaselt sõiduki omanik või käesoleva seaduse § 5 punktis 2 nimetatud vastutav kasutaja või

on kantud maksustamisperioodi kestel mootorsõiduki Eesti liiklusregistris esmakordsel registreerimisel mootorsõiduki omanikuks või käesoleva seaduse § 5 punktis 2 nimetatud vastutavaks kasutajaks;

on maksustamisperioodi kestel mootorsõiduki ajutise kustutamise lõpetamisel, ajutise kustutamise tähtaja saabumisel või registrikande taastumisel liiklusregistri andmete kohaselt mootorsõiduki omanik või käesoleva seaduse § 5 punktis 2 nimetatud vastutav kasutaja.

[RT I, 31.12.2024, 1 – in force 01.01.2025]

Kui käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud ajal on liiklusregistri andmetel sõidukil käesoleva seaduse § 5 punktis 2 nimetatud vastutav kasutaja, siis on maksukohustus temal.

Maksukohustus arvutatakse sõiduki 1. jaanuari või Eesti liiklusregistris esmakordse registreerimise kuupäeva seisuga liiklusregistri andmete alusel.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 6. Tax liability

(1) The person liable to pay motor vehicle tax is a person who:

1) is the owner of the vehicle or the authorised user specified in clause 2 of § 5 of this Act as of 1 January of the period of taxation, according to the data in the motor register; or

2) has been entered in the Estonian motor register for the first time during the period of taxation as the owner of the motor vehicle or as authorised user specified in clause 2 of § 5 of this Act;

3) is the owner of the motor vehicle or the authorised user as specified in clause 2 of § 5 of this Act, according to the data of the motor register, at the time of the termination of the temporary deletion of the motor vehicle, the expiry of the period of temporary deletion or the restoration of the registration of the motor vehicle during the period of taxation.

(2) If, at the time referred to in subsection 1 of this section, according to the motor register, the vehicle has an authorised user referred to in clause 2 of § 5 of this Act, then the aforementioned user will be liable to pay the tax.

(3) Tax liability will be calculated based on the vehicle's data in the motor register as of January 1 or the date of its first registration in the Estonian motor register.

§ 7. Maksustamisperiood ja maksu tasuminechanges 01.01.2027

Mootorsõidukimaksuga maksustamise periood on üks kalendriaasta.

Mootorsõiduki tähtajalisel registreerimisel tasutakse mootorsõidukimaksu tähtajalise registreerimise perioodi eest.

Kui mootorsõiduk registreeritakse liiklusregistris esmakordselt maksustamisperioodi kestel, arvutatakse mootorsõidukimaks käesoleva seaduse §-s 8 sätestatud korras.

Kui mootorsõiduki ajutine kustutamine lõpetatakse, ajutise kustutamise tähtaeg saabub või registrikanne taastub maksustamisperioodi kestel, arvutatakse mootorsõidukimaks käesoleva seaduse §-s 8 sätestatud korras.

[RT I, 31.12.2024, 1 – in force 01.01.2025]

Mootorsõidukimaksust tasutakse 50 protsenti 15. juuniks ja 50 protsenti 15. detsembriks.

§ 7. Period of taxation and payment of tax

(1) The period of taxation for motor vehicle tax is one calendar year.

(2) Upon registration of a motor vehicle for a specified term, the motor vehicle tax must be paid for the period of registration for a specified term.

(3) If a motor vehicle is first registered in the motor register during a period of taxation, the motor vehicle tax will be calculated pursuant to the procedure provided for in § 8 of this Act.

(3¹) If the temporary deletion of a motor vehicle is terminated, the deadline for the temporary deletion expires or the registration is restored during the period of taxation, the motor vehicle tax must be calculated in accordance with the procedure laid down in § 8 of this Act.

(4) Motor vehicle tax will be paid in the amount of 50 per cent by 15 June and 50 per cent by 15 December.

§ 7¹. Maksustamisperioodi lühendaminechanges 01.01.2027

Mootorsõidukimaksu maksustamisperioodi lühendatakse, kui maksustamisperioodi kestel on tehtud liiklusregistris järgmine kanne:

sõiduk kustutatakse liiklusregistrist liiklusseaduse § 77 lõike 5 tähenduses või

sõiduk kustutatakse ajutiselt registrist tagaotsitavaks kuulutamise tõttu liiklusseaduse § 77 lõike 8 punkti 2 alusel.

Maksustamisperioodi lühendatakse proportsionaalselt päevade arvuga, mis on jäänud jooksva maksustamisperioodi lõpuni, arvates käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud liiklusregistri kandele järgnevast päevast.

[RT I, 14.11.2025, 20 – in force 15.11.2025, lõikeid 1 ja 2 rakendatakse tagasiulatuvalt alates 2025. aasta 1. jaanuarist.]

Maksu- ja Tolliamet teeb maksustamisperioodi lühendamise otsuse 15 tööpäeva jooksul arvates käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud liiklusregistri kandest.

[RT I, 14.11.2025, 20 – in force 15.11.2025]

§ 7¹. Reduction of the period of taxation

(1) The period of taxation of the motor vehicle tax will be shortened if the following entry has been made in the motor register during the period of taxation:

1) the vehicle is deleted from the motor register within the meaning of subsection 5 of § 77 of the Road Traffic Act, or

2) the vehicle is temporarily deleted from the register due to being declared wanted pursuant to clause 2 of subsection 8 § 77 of the Road Traffic Act.

(2) The period of taxation will be shortened in proportion to the number of days remaining until the end of the current period of taxation, starting from the day following the date of the entry in the motor register referred to in subsection 1 of this section.

(3) The Estonian Tax and Customs Board will make a decision on shortening the period of taxation within 15 working days of the entry in the motor register referred to in subsection 1 of this section.

§ 8. Maksustamisperioodi kestel registreeritud mootorsõiduki kohta mootorsõidukimaksu arvutamine

Maksustamisperioodi kestel kuni 30. septembrini liiklusregistris esmakordselt registreeritud mootorsõiduki eest tasutakse mootorsõidukimaks 15. detsembriks.

Maksustamisperioodi kestel pärast 30. septembrit liiklusregistris esmakordselt registreeritud mootorsõiduki eest tasutakse mootorsõidukimaks järgmise aasta 15. juuniks.

Mootorsõidukimaks arvutatakse proportsionaalselt päevade arvuga, mis on jäänud jooksva maksustamisperioodi lõpuni, arvates registreerimisele järgnevast päevast.

§ 8. Calculation of the motor vehicle tax for a motor vehicle registered during the period of taxation

(1) Motor vehicle tax will be payable by 15 December for motor vehicles first registered in the motor register during the period of taxation until 30 September.

(2) Motor vehicle tax will be payable by 15 June of the following year on motor vehicles first registered in the motor register after 30 September during the period of taxation.

(3) Motor vehicle tax will be calculated in proportion to the number of days remaining until the end of the current period of taxation, starting from the day following the day of registration.

§ 9. Maksu tasumise kord

Maksu- ja Tolliamet väljastab liiklusregistrist saadud andmete alusel maksumaksjale maksuteate tasumisele kuuluva mootorsõidukimaksu summa kohta hiljemalt 15. veebruaril.

Maksuteade väljastatakse 15 tööpäeva jooksul pärast registrikande tegemist järgmistel asjaoludel:

mootorsõiduk registreeritakse liiklusregistris esmakordselt maksustamisperioodi kestel;

käesoleva seaduse § 7 lõikes 3¹ nimetatud juhul;

käesoleva seaduse § 15² lõike 1 punktis 3 nimetatud juhul.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

Valdkonna eest vastutav minister võib Vabariigi Valitsuse volitusel sõlmida vastavalt halduskoostöö seadusele eraõigusliku juriidilise isikuga lepingu maksuteadete kättetoimetamisega seotud tööde tegemiseks.

§ 9. Procedure for payment of tax

(1) On the basis of the information received from the motor register, the Estonian Tax and Customs Board will issue a tax notice to the taxpayer concerning the amount of motor vehicle tax payable not later than on 15 February.

(2) A tax notice will be issued within 15 working days after the registration entry is made under the following circumstances:

1) the motor vehicle is registered in the motor register for the first time during the period of taxation;

2) in the event specified in subsection 3¹ of § 7 of this Act;

3) in the event specified in clause 3 of subsection 1 of § 15² of this Act.

(3) The minister in charge of the policy sector may, by authorisation of the Government of the Republic, enter into a contract with a legal person in private law on performance of duties related to delivery of tax notices pursuant to the Administrative Co-operation Act.

§ 10. Maksu tagastamine

Mootorsõidukimaksu osa, mis on tasutud käesoleva seaduse §-s 7¹ nimetatud maksustamisperioodi lühendamise tõttu enam, tagastatakse maksumaksja ettemaksukontole.

Mootorsõiduki võõrandamise või kasutusõiguse ülemineku korral maksustamisperioodi kestel maksustamisperioodi ei lühendata ja maksusummat ei tagastata.

[RT I, 14.11.2025, 20 – in force 15.11.2025]

§ 10. Refund of tax

(1) The part of the motor vehicle tax paid in excess due to the shortening of the period of taxations specified in § 7¹ of this Act will be refunded to the advance payment account of the taxpayer.

(2) In the event of the transfer of ownership or right of use of a motor vehicle during the period of taxation, the period of taxation will not be shortened and the amount of tax will not be refunded.

3. peatükk Mootorsõidukimaksu määrad

§ 11. L-kategooria, MS2-kategooria, T1b-kategooria, T3-kategooria ja T5-kategooria mootorsõidukite maksumäärad

Sellise L3e-, L4e-, L5e-, L6e- ja L7e-kategooria mootorsõiduki, kuni 1000-kilogrammise tühimassiga MS2-kategooria mootorsõiduki, T3-kategooria mootorsõiduki ning kuni 1000-kilogrammise tühimassiga T1b- ja T5-kategooria mootorsõiduki, mille esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud kuni kümme aastat, mootorsõidukimaks on:

30 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 51–125 kuupsentimeetrit;

45 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 126–500 kuupsentimeetrit;

60 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 501–1000 kuupsentimeetrit;

75 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 1001–1500 kuupsentimeetrit;

90 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht ületab 1500 kuupsentimeetrit.

Sellise L3e-, L4e-, L5e-, L6e- ja L7e-kategooria mootorsõiduki, kuni 1000-kilogrammise tühimassiga MS2-kategooria mootorsõiduki, T3-kategooria mootorsõiduki ning kuni 1000-kilogrammise tühimassiga T1b- ja T5-kategooria mootorsõiduki, mille esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud üle kümne aasta, kuid mitte rohkem kui 20 aastat, mootorsõidukimaks on:

30 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 126–500 kuupsentimeetrit;

45 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 501–1000 kuupsentimeetrit;

60 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht on 1001–1500 kuupsentimeetrit;

75 eurot, kui mootorsõiduki mootori töömaht ületab 1500 kuupsentimeetrit.

§ 11. Tax rates for motor vehicles of category L, category MS2, category T1b, category T3 and category T5

(1) The motor vehicle tax for motor vehicles of categories L3e, L4e, L5e, L6e and L7e, motor vehicles of category MS2 with an unladen mass not exceeding 1,000 kilograms, motor vehicles of category T3 and motor vehicles of categories T1b and T5 with an unladen mass not exceeding 1,000 kilograms, for which no more than ten years have elapsed from the date of first registration up to the date of the beginning of the period of taxation, will be:

1) 30 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 51–125 cubic centimetres;

2) 45 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 126–500 cubic centimetres;

3) 60 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 501–1,000 cubic centimetres;

4) 75 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 1,001–1,500 cubic centimetres;

5) 90 euros if the engine capacity of the motor vehicle exceeds 1,500 cubic centimetres.

(2) The motor vehicle tax for motor vehicles of categories L3e, L4e, L5e, L6e and L7e, motor vehicles of category MS2 with an unladen mass not exceeding 1000 kilograms, motor vehicles of category T3 and motor vehicles of categories T1b and T5 with an unladen mass not exceeding 1,000 kilograms, the date of first registration of which is more than 10 years but not more than 20 years after the date of the beginning of the period of taxation, will be:

1) 30 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 126–500 cubic centimetres;

2) 45 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 501–1,000 cubic centimetres;

3) 60 euros if the engine capacity of the motor vehicle is 1,001–1,500 cubic centimetres;

4) 75 euros if the engine capacity of the motor vehicle exceeds 1,500 cubic centimetres.

§ 12. M1-kategooria mootorsõidukite maksumäärad

M1-kategooria mootorsõiduki, mis ei ole liiklusseaduse § 2 punkti 88¹ tähenduses täiselektriline ja mille kohta on liiklusregistris olemas andmed ühtlustatud ülemaailmse kergsõidukite katsetamise meetodiga (edaspidi WLTP-meetod) arvutatud süsinikdioksiidi (edaspidi CO2 ) eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kolme komponendi summana:

baasosa 50 eurot mootorsõiduki kohta;

CO2 eriheite osa selliselt, et iga CO2 gramm vahemikus 118–150 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3 euroga, vahemikus 151–200 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3,5 euroga ning vahemikus 201 ja enam grammi kilomeetri kohta korrutatakse 4 euroga;

massiosa selliselt, et mootorsõiduki 2000-kilogrammist täismassi ületav iga kilogramm korrutatakse 0,40 euroga kuni summani 400 eurot või välise laadimisvõimalusega mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „OVC-HEV”, selliselt, et mootorsõiduki 2200-kilogrammist täismassi ületav iga kilogramm korrutatakse 0,40 euroga kuni summani 400 eurot.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta on liiklusregistris olemas andmed üksnes uue Euroopa sõidutsükli järgi (edaspidi NEDC-meetod) arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kolme komponendi summana:

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud massiosa;

CO2 eriheite osa selliselt, et esmalt korrutatakse CO2 eriheite näit koefitsiendiga 1,21 ja seejärel iga CO2 gramm vastavalt käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 sätestatule.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta puuduvad liiklusregistris andmed CO2 eriheite kohta, CO2 eriheite WLTP-meetodi referentsväärtus grammides kilomeetri kohta leitakse järgmise kolme komponendi summana, mis ümardatakse täisarvuni:

sisepõlemismootori võimsus kilovattides korrutatakse 0,29-ga;

mootorsõiduki tühimass kilogrammides korrutatakse 0,07-ga;

mootorsõiduki vanus aastates maksustamisperioodi alguse kuupäevaks alates esmase registreerimise kuupäevast korrutatakse 4,92-ga.

Käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1–3 ettenähtud summade liitmisel saadud summast lahutatakse:

diiselmootoriga sõiduki puhul 35 CO2 grammi kilomeetri kohta;

välise laadimisvõimaluseta diiselmootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, 52 CO2 grammi kilomeetri kohta;

välise laadimisvõimaluseta bensiinimootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, 39 CO2 grammi kilomeetri kohta.

Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud CO2 eriheite WLTP-meetodi suurim referentsväärtus on 350 CO2 grammi kilomeetri kohta.

Käesoleva paragrahvi lõigetes 3 ja 4 nimetatud mootorsõiduki maksumäär leitakse järgmise kolme komponendi summana:

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud massiosa;

CO2 eriheite osa, mis leitakse WLTP-meetodi referentsväärtuse järgi.

Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud mootorsõiduki, millel on liiklusregistris märge „OVC-HEV”, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud massiosa.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mis on täiselektriline, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:

baasosa 50 eurot mootorsõiduki kohta;

massiosa selliselt, et mootorsõiduki 2400-kilogrammist täismassi ületav iga kilogramm korrutatakse 0,40 euroga kuni summani 440 eurot.

M1-kategooria mootorsõiduk, mis on liiklusregistri andmetel kerenimetusega „elamu”, maksustatakse N1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

M1-kategooria mootorsõiduk, millel on rohkem kui seitse istekohta, maksustatakse N1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 01.01.2026]

§ 12. Tax rates for the motor vehicles of M1 category

(1) The tax rate of a motor vehicle of category M1, which is not fully electric within the meaning of clause 88¹ of § 2 of the Road Traffic Act and for which data on specific emissions of carbon dioxide (hereinafter referred to as CO2 ) calculated in accordance with the harmonised worldwide light vehicle test procedure (hereinafter referred to as the WLTP procedure) are available in the motor register, will be calculated as the sum of the following three components:

1) a base amount of EUR 50 per motor vehicle;

2) the share of the specific emissions of CO2, in such a way that each gram of CO2 between 118 and 150 grams per kilometre is multiplied by 3 euros, between 151 and 200 grams per kilometre is multiplied by 3.5 euros and between 201 and more grams per kilometre is multiplied by 4 euros;

3) the mass fraction in such a way that each kilogram exceeding the 2,000 kilograms maximum mass of a motor vehicle is multiplied by 0.40 euros up to the amount of 400 euros or, in the case of an externally chargeable motor vehicle and marked as ‘OVC-HEV’ in the motor register, in such a way that each kilogram exceeding the 2,200 kilograms maximum mass of a motor vehicle is multiplied by 0.40 euros up to the amount of 400 euros.

(2) The tax rate for a motor vehicle referred to in subsection 1 of this section, for which data are available in the motor register only on the specific emissions of CO2 calculated according to the New European Driving Cycle (hereinafter referred to as the NEDC method), will be calculated as the sum of the following three components:

1) the base amount referred to in subsection 1 of this section;

2) the mass fraction referred to in subsection 1 of this section;

3) the share of the specific emissions of CO2, in such a way that first the indicator of the specific emissions of CO2 is multiplied by the coefficient 1.21 and then each gram of CO2 is multiplied by the factor according to the provisions of clause 2 of subsection 1 of this section.

(3) The reference value of the WLTP procedure for the specific emissions of CO2 of a motor vehicle specified in subsection 1 of this section for which no data on the specific emissions of CO2 are available in the motor register is calculated as the sum of the following three components, rounded to an integer:

1) the power of the internal combustion engine in kilowatts is multiplied by 0.29;

2) the unladen mass of the motor vehicle in kilograms is multiplied by 0.07;

3) the age of the motor vehicle in years as at the date of commencement of the period of taxation as of the date of initial registration is be multiplied by 4.92.

(4) The following will be deducted from the sum obtained by adding the amounts prescribed in clauses 1–3 of subsection 3 of this section:

1) 35 CO2 grams per kilometre in the case of a diesel engine vehicle;

2) 52 CO2 grams per kilometre in the case of a not externally chargeable motor vehicle with a diesel engine and marked as ‘NOVC-HEV’ in the motor register;

3) 39 CO2 grams per kilometre in the case of a not externally chargeable motor vehicle with petrol engine, marked as ‘NOVC-HEV’ in the motor register.

(5) The maximum reference value of the WLTP procedure for specific emissions of CO2 specified in subsection 3 of this section is 350 CO2 grams per kilometre.

(6) The tax rate of a motor vehicle specified in subsections 3 and 4 of this section will be calculated as the sum of the following three components:

1) the base amount referred to in subsection 1 of this section;

2) the mass fraction referred to in subsection 1 of this section;

3) The share of the specific emissions of CO2, calculated using the reference value of the WLTP procedure.

(7) The tax rate for a motor vehicle referred to in subsection 3 of this section, which is marked as ‘OVC-HEV’ in the motor register, will be calculated as the sum of the following two components:

1) the base amount referred to in subsection 1 of this section;

2) the mass fraction referred to in subsection 1 of this section.

(8) The tax rate for a motor vehicle referred to in subsection 1 of this section, which is fully electric, will be calculated as the sum of the following two components:

1) a base amount of EUR 50 per motor vehicle;

2) the mass fraction, in such a way that each kilogram exceeding the total weight of the motor vehicle of 2,400 kilograms is multiplied by 0.40 euros up to the amount of 440 euros.

(9) A motor vehicle of category M1 with body name ‘motor caravan’, according to the motor register, will be taxed at the rate for a motor vehicle of category N1.

(10) A motor vehicle of category M1 with more than seven seats shall be taxed at the rate for a motor vehicle of category N1.

§ 13. N1-kategooria mootorsõidukite maksumäärad

N1-kategooria mootorsõiduki, mis ei ole täiselektriline ja mille kohta on liiklusregistris olemas andmed WLTP-meetodiga arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:

baasosa 50 eurot mootorsõiduki kohta;

CO2 eriheite osa selliselt, et iga CO2 gramm vahemikus 205–250 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3 euroga, vahemikus 251–300 grammi kilomeetri kohta korrutatakse 3,5 euroga ning vahemikus 301 ja enam grammi kilomeetri kohta korrutatakse 4 euroga.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta on liiklusregistris olemas andmed üksnes NEDC-meetodiga arvutatud CO2 eriheite kohta, maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;

CO2 eriheite osa selliselt, et esmalt korrutatakse CO2 eriheite näit koefitsiendiga 1,3 ja seejärel iga CO2 gramm vastavalt käesoleva paragrahvi lõike 1 punktis 2 sätestatule.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mille kohta puuduvad liiklusregistris andmed CO2 eriheite kohta, CO2 eriheite WLTP-meetodi referentsväärtus grammides kilomeetri kohta leitakse järgmise kolme komponendi summana, mis ümardatakse täisarvuni:

sisepõlemismootori võimsus kilovattides korrutatakse 0,4-ga;

mootorsõiduki tühimass kilogrammides korrutatakse 0,07-ga;

mootorsõiduki vanus aastates maksustamisperioodi alguse kuupäevaks alates esmase registreerimise kuupäevast korrutatakse 5,16-ga.

Käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1–3 ettenähtud summade liitmisel saadud summale liidetakse bensiinimootoriga sõiduki puhul 22 CO2 grammi kilomeetri kohta.

Käesoleva paragrahvi lõike 3 punktides 1–3 ettenähtud summade liitmisel saadud summast lahutatakse välise laadimisvõimaluseta diiselmootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, ja välise laadimisvõimaluseta bensiinimootoriga mootorsõiduki puhul, millel on liiklusregistris märge „NOVC-HEV”, 20 CO2 grammi kilomeetri kohta.

Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud CO2 eriheite WLTP-meetodi suurim referentsväärtus on 350 CO2 grammi kilomeetri kohta.

Käesoleva paragrahvi lõigetes 3–5 nimetatud mootorsõiduki maksumäär leitakse järgmise kahe komponendi summana:

käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa;

CO2 eriheite osa, mis leitakse WLTP-meetodi referentsväärtuse järgi.

Käesoleva paragrahvi lõikes 3 nimetatud mootorsõiduki, millel on liiklusregistris märge „OVC-HEV”, maksumäär on käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud baasosa.

Käesoleva paragrahvi lõikes 1 nimetatud mootorsõiduki, mis on täiselektriline, mootorsõidukimaksu määr koosneb baasosast, mis on 30 eurot mootorsõiduki kohta.

[RT I, 31.12.2024, 1 – in force 01.01.2025]

N1-kategooria mootorsõiduk, mille erivõimsus ületab liiklusregistri andmetel 0,20 kilovatti kandevõime ühe kilogrammi kohta, maksustatakse M1-kategooria mootorsõiduki maksumääraga.

§ 13. Tax rates for the motor vehicles of N1 category

(1) The tax rate for a motor vehicle of category N1, which is not fully electric and for which the specific emissions of CO2 calculated according to the WLTP procedure are available in the motor register, will be calculated as the sum of the following two components:

1) a base amount of EUR 50 per motor vehicle;

2) the share of the specific emissions of CO2, in such a way that each gram of 2 between 205 and 250 grams per kilometre is multiplied by 3 euros, between 251 and 300 grams per kilometre is multiplied by 3.5 euros and between 301 and more grams per kilometre is multiplied by 4 euros.

(2) The tax rate of a motor vehicle specified in subsection 1 of this section for which only the specific emissions of CO2 calculated using the NEDC method are available in the motor register will be calculated as the sum of the following two components:

1) the base amount referred to in subsection 1 of this section;

2) the share of the specific emissions of CO2, in such a way that first the indicator of the specific emissions of CO2 is multiplied by the coefficient 1.3 and then each gram of CO2 is multiplied by the factor according to the provisions of clause 2 of subsection 1 of this section.

(3) The reference value of the WLTP procedure for the specific emissions of CO2 of a motor vehicle specified in subsection 1 of this section for which no data on the specific emissions of CO2 are available in the motor register is calculated as the sum of the following three components, rounded to an integer:

1) the power of the internal combustion engine in kilowatts is multiplied by 0.4;

2) the unladen mass of the motor vehicle in kilograms is multiplied by 0.07;

3) the age of the motor vehicle in years as at the date of commencement of the period of taxation as of the date of initial registration is be multiplied by 5.16.

(4) In the case of a vehicle with petrol engine, 22 grams of CO2 per kilometre will be added to the sum of the amounts provided for in clauses 1–3 of subsection 3 of this section.

(5) From the sum of the amounts prescribed in clauses 1–3 of subsection 3 of this section, 20 CO2 grams per kilometre will be deducted from the sum obtained in the case of a not externally chargeable motor vehicle with petrol engine and marked as ‘NOVC-HEV’ in the motor register.

(6) The maximum reference value of the WLTP procedure for specific emissions of CO2 specified in subsection 3 of this section is 350 CO2 grams per kilometre.

(7) The tax rate of a motor vehicle specified in subsections 3–5 of this section will be calculated as the sum of the following three components:

1) the base amount referred to in subsection 1 of this section;

2) The share of the specific emissions of CO2, calculated using the reference value of the WLTP procedure.

(8) The tax rate for a motor vehicle referred to in subsection 3 of this section, which is marked as ‘OVC-HEV’ in the motor register, will be the base amount specified in subsection 1 of this section.

(9) The rate of motor vehicle tax for a motor vehicle referred to in subsection 1 of this section which is a fully electric vehicle consists of a base amount of 30 euros per motor vehicle.

(10) A motor vehicle of category N1 the specific power of which, according to the data in the motor register, exceeds 0.20 kilowatts per kilogram of payload will be subject to the tax rate applicable to motor vehicles of category M1.

§ 14. Mootorsõiduki vanusest sõltuv kordaja

M1-kategooria ja N1-kategooria mootorsõiduki maksumäär korrutatakse mootorsõiduki vanusest sõltuva kordajaga, mis on:

0,92, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 5 aastat;

0,84, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 6 aastat;

0,75, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 7 aastat;

0,67, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 8 aastat;

0,59, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 9 aastat;

0,51, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 10 aastat;

0,43, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 11 aastat;

0,35, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 12 aastat;

0,26, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 13 aastat;

0,18, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 14 aastat;

0,1, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 15 aastat;

0, kui mootorsõiduki esmase registreerimise kuupäevast on maksustamisperioodi alguse kuupäevaks möödunud vähemalt 20 aastat.

Mootorsõidukimaksu määra kordajat rakendatakse mootorsõidukimaksu summale, millest on lahutatud baasosa.

§ 14. Coefficient depending on the age of the motor vehicle

(1) The tax rate for motor vehicles of category M1 and category N1 will be multiplied by a coefficient dependent on the age of the motor vehicle, which is:

1) 0.92 if at least 5 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

2) 0.84 if at least 6 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

3) 0.75 if at least 7 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

4) 0.67 if at least 8 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

5) 0.59 if at least 9 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

6) 0.51 if at least 10 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

7) 0.43 if at least 11 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

8) 0.35 if at least 12 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

9) 0.26 if at least 13 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

10) 0.18 if at least 14 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

11) 0.1 if at least 15 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation;

12) 0 if at least 20 years have passed from the date of initial registration of the motor vehicle by the date of commencement of the period of taxation.

(2) The coefficient of the rate of motor vehicle tax will be applied to the amount of motor vehicle tax less the base amount.

§ 15. Mootorsõidukimaksu vabastus

Mootorsõidukimaksuga ei maksustata:

liiklusregistris alarmsõidukiks registreeritud mootorsõidukit;

välisriigi diplomaatilisele esindusele ja konsulaarasutusele, erimissioonile, Välisministeeriumi tunnustatud rahvusvahelise organisatsiooni esindusele või peakorterile, Euroopa Liidu institutsioonile või Euroopa Liidu õiguse alusel asutatud ametile või asutusele, Eestisse akrediteeritud välisriigi diplomaatilisele esindajale ja konsulaarametnikule, välja arvatud aukonsul, erimissiooni ja rahvusvahelise organisatsiooni esindajale, samuti diplomaatilise esinduse, konsulaarasutuse ja erimissiooni haldustöötajale kuuluvaid mootorsõidukeid;

välislepingus sätestatud maksusoodustuse rakendamisel Põhja-Atlandi Lepingu Organisatsioonile (edaspidi NATO) ja selle allorganitele, sõjalisele peakorterile, ühises kaitsetegevuses osalevale NATO liikmesriigi või ühise julgeoleku- ja kaitsepoliitika raames Euroopa Liidu meetmete rakendamiseks ellu viidavas kaitsetegevuses osaleva Euroopa Liidu liikmesriigi relvajõududele ja nendega kaasas olevale tsiviilkoosseisule ning nende liikmetele, välisriigi relvajõudude ja tsiviilkoosseisu liikmetele ning nende ülalpeetavatele, välisriigi relvajõudude lepingupartneri töötajatele, rahvusvahelise sõjalise peakorteri liikmetele ja nende ülalpeetavatele ning peakorteri lepingupartneri töötajatele ja nende ülalpeetavatele ning välisriigi, mis ei ole Euroopa Liidu liikmesriik ega NATO liikmesriik, relvajõududele ja tsiviilkoosseisule ning rahvusvahelisele sõjalisele õppeasutusele kuuluvaid mootorsõidukeid.

§ 15. Exemption from motor vehicle tax

Motor vehicle tax is not imposed on:

1) a motor vehicle registered as an emergency vehicle in the motor register;

2) motor vehicles belonging to a diplomatic representation and consular post of a foreign country, a special mission, a representation or headquarters of an international organisation recognised by the Ministry of Foreign Affairs, an institution of the European Union or an agency or institution established under the law of the European Union, a diplomatic representative of a foreign country and a consular officer accredited to Estonia, except for an honorary consul, a representative of a special mission and an international organisation, and an administrative staff of a diplomatic mission, consular post and special mission;

3) upon application of the tax incentive provided for in an international agreement to the North Atlantic Treaty Organisation (hereinafter NATO) and its sub-organisations, military headquarters, members of the international military headquarters and their dependants participating in the common defence activities and the armed forces and the civilian staff accompanying them and members of the armed forces and civilian staff of a Member State of the European Union participating in the implementation of the measures of the common security and defence policy, and their dependants, employees of the contractual partner of the foreign armed forces, members of the international military headquarters and their dependants and employees of the contractual partner of the headquarters and their dependants, and motor vehicles belonging to the armed forces and civilian staff of a foreign country which is not a Member State of the European Union or a Member State of NATO and an international military educational institution.

§ 15¹. Lapse eest mootorsõidukimaksu kohustuse vähendamine

Vanema või füüsilisest isikust eestkostja, kellel on lapse hooldusõigus (edaspidi vanem), mootorsõidukimaksu kohustust vähendatakse, kui ta on vähemalt ühe mootorsõidukimaksu kohustusega liiklusregistris registreeritud M1- või N1-kategooria mootorsõiduki omanik või käesoleva seaduse § 5 punkti 2 kohane vastutav kasutaja.

Iga lapse eest vähendatakse vanema maksukohustust maksustamisperioodi jooksul kuni 100 euro võrra, kuid mitte rohkem kui vanema maksukohustus M1- ja N1-kategooria mootorsõidukite eest kokku.

Kui lapse vanemaid on mitu, jagatakse maksukohustust vähendav summa vanemate vahel võrdselt. Kui vanema maksukohustus on väiksem kui tema maksukohustust vähendav summa, jagatakse ülejäänud maksukohustust vähendav summa teiste vanemate vahel.

Käesoleva paragrahvi lõigete 2 ja 3 alusel määratud maksukohustuse aluseks olnud andmed lisatakse maksuteatele.

Maksukohustust vähendatakse isikul, kellel oli lapse täisealiseks saamise päevale eelneval päeval hooldusõigus käesoleva seaduse tähenduses.

Laps käesoleva seaduse tähenduses on kuni 18-aastane (kaasa arvatud) isik.

Hooldusõigus käesoleva seaduse tähenduses on lapse ainuhooldusõigus või ühine hooldusõigus, mida ei ole peatatud, piiratud, üle antud ega ära võetud.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 15¹. Reducing the motor vehicle tax liability for a child

(1) The liability to pay motor vehicle tax of a parent or a natural person having legal custody of a child (hereinafter referred to as a parent) will be reduced if the parent or natural person is the owner of at least one motor vehicle of category M1 or N1 registered in the motor register with a liability to pay motor vehicle tax or is the authorised user pursuant to clause 2 of § 5 of this Act.

(2) For each child, the parent's tax liability will be reduced by up to 100 euros during the period of taxation, but not more than the parent's total tax liability for M1 and N1 category motor vehicles.

(3) If the child has several parents, the amount reducing the tax liability will be divided equally between the parents. If the parent's tax liability is less than the amount reducing their tax liability, the remaining amount reducing the tax liability will be divided between the other parents.

(4) The data on which the tax liability determined pursuant to subsections 2 and 3 of this section is based will be added to the tax notice.

(5) The tax liability will be reduced for a person who had legal custody within the meaning of this Act on the day preceding the date on which the child reached the age of majority.

(6) For the purposes of this Act, a child is a person up to the age of 18 (inclusive).

(7) For the purposes of this Act, legal custody means sole custody or joint custody of a child which has not been suspended, restricted, transferred or withdrawn.

§ 15². Lapse eest mootorsõidukimaksu kohustuse vähendamise arvutamine

Mootorsõidukimaksu kohustuse vähendamine arvutatakse:

1. jaanuari seisuga;

mootorsõiduki Eesti liiklusregistris esmakordse registreerimise seisuga;

maksustamisperioodi kestel rahvastikuregistris lapse hooldusõiguse kande tekkimise seisuga.

Maksu- ja Tolliamet peab arvestust maksukohustuse vähendamise suuruse ja jäägi üle.

Maksustamisperioodi kestel võetakse mootorsõidukimaksu arvutamisel iga kord arvesse maksukohustuse vähenduse suurus ja jääk.

Maksustamisperioodi kestel mootorsõidukimaksu kohustuse ümberarvutamisel tekkiv jääk võetakse arvesse käesoleva paragrahvi lõike 1 punktides 2 ja 3 nimetatud juhtudel.

Lapse hooldusõiguse muutumise korral maksustamisperioodi kestel maksukohustuse vähendamist ümber ei arvutata ja jääki ei suurendata.

Mootorsõidukimaksu see osa, mis on maksukohustuse vähendamise tulemusel enam tasutud, tagastatakse maksukohustuslase ettemaksukontole.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 15². Calculation of the reduction of the liability to pay motor vehicle tax for a child

(1) The reduction of the liability to pay motor vehicle tax will be calculated:

1) as of 1 January;

2) as of the date of the first registration of the motor vehicle in the Estonian motor register;

3) during the period of taxation, at the time of the entry of the child's legal custody in the population register.

(2) The Estonian Tax and Customs Board will keep records of the amount of tax liability reduction and the balance.

(3) During the period of taxation, the amount and balance of the tax liability reduction will be taken into account each time when calculating the motor vehicle tax.

(4) The balance arising from the recalculation of the motor vehicle tax liability during the period of taxation will be taken into account in the cases specified in clauses 2 and 3 of subsection 1 of this section.

(5) In the event of a change in the legal custody of a child during the period of taxation, the reduction of the tax liability will not be recalculated and the balance will not be increased.

(6) The part of the motor vehicle tax that is no longer paid as a result of the reduction of the tax liability will be refunded to the advance payment account of the taxable person.

4. peatükk Mootorsõidukimaksu register

§ 16. Mootorsõidukimaksu register

Mootorsõidukimaksu register on maksukorralduse seaduse § 17 lõike 1 alusel asutatud maksukohustuslaste registri alamregister, mille pidamise kord sätestatakse maksukohustuslaste registri põhimääruses.

Mootorsõidukimaksu registri eesmärk on töödelda mootorsõidukimaksu haldamiseks vajalikku teavet.

Transpordiamet esitab Maksu- ja Tolliametile mootorsõidukimaksu arvutamiseks vajalikud alusandmed käesoleva seaduse §-des 11–15 sätestatud maksumäärade ja -vabastuste arvestamiseks, sealhulgas:

mootorsõiduki omaniku ja vastutava kasutaja üldandmed;

andmed mootorsõiduki tuvastamiseks;

mootorsõiduki tehnilised andmed.

Lapse eest mootorsõidukimaksu kohustuse vähendamise arvutamiseks vajalikud andmed, sealhulgas üldandmed ning andmed lapse, vanema ja hooldusõiguse kohta, saab Maksu- ja Tolliamet rahvastikuregistrist.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 16. Motor vehicle tax register

(1) The motor vehicle tax register is a sub-register of the register of taxable persons established on the basis of subsection 1 of § 17 of the Taxation Act, the procedure for the maintenance of which will be provided for in the statute of the register of taxable persons.

(2) The purpose of the motor vehicle tax register is to process information necessary for the administration of motor vehicle tax.

(3) The Transport Administration undertakes to submit to the Estonian Tax and Customs Board the basic data necessary for the calculation of the motor vehicle tax for the purpose of calculating the rates and exemptions provided for in §§ 11–15 of this Act, including:

1) general data of the owner and the authorised user of the motor vehicle;

2) data for the identification of the motor vehicle;

3) technical data of the motor vehicle.

(4) The Estonian Tax and Customs Board can obtain the data required for calculating the reduction of motor vehicle tax liability for a child, including general data and information about the child, parent, and legal custody, from the population register.

5. peatükk Rakendussätted › 1. jagu Üleminekusätted

§ 17. Maksuteate väljastamise erisus

Kui mootorsõiduk registreeritakse liiklusregistris esmakordselt ajavahemikus 2025. aasta 1.–31. jaanuarini, väljastatakse mootorsõiduki eest tekkinud maksukohustuse kohta maksuteade hiljemalt 2025. aasta 15. veebruaril.

2025. ja 2026. aastal elektrooniliselt kättesaadavaks tehtud maksuteade toimetatakse kätte ka posti teel, kui:

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

maksumaksja seda soovib, välja arvatud juhul, kui talle on maksuteade juba kätte toimetatud;

maksuteadet ei ole avatud e-maksuametis 55 tööpäeva jooksul selle kättesaadavaks tegemisest arvates.

Kui maksukohustus tekib käesoleva seaduse § 7 lõikes 3¹ nimetatud juhul ajavahemikul 2025. aasta 1. jaanuarist kuni 30. juunini, väljastatakse maksuteade tagasiulatuvalt alates 2025. aasta 15. juulist.

[RT I, 31.12.2024, 1 – in force 01.01.2025]

Kui mootorsõiduki kohta tehakse käesoleva seaduse § 7¹ lõikes 1 nimetatud registrikanne ajavahemikul 2025. aasta 1. jaanuarist kuni 30. novembrini, teeb Maksu- ja Tolliamet selle sõiduki maksustamisperioodi lühendamise otsuse, tunnistab maksuteate kehtetuks ja väljastab uue maksuteate hiljemalt 2025. aasta 14. detsembril.

[RT I, 14.11.2025, 20 – in force 15.11.2025]

§ 17. Special rule for issuance of tax notice

(1) If a motor vehicle is first registered in the motor register in the period of 1–31 January 2025, a tax notice concerning a tax liability arising for a motor vehicle must be issued not later than on 15 February 2025.

(2) A tax notice made available electronically in 2025 and 2026 will also be delivered by post if:

1) the taxpayer so requests, unless the tax notice has already been delivered to the taxpayer;

2) the tax notice has not been opened in the e-services environment of the Estonian Tax and Customs Board within 55 working days as of making it available.

(3) If the tax liability arises in the case referred to in subsection 3¹ section 7 of this Act in the period from 1 January to 30 June 2025, the tax notice must be issued retroactively from 15 July 2025.

(4) If a registration entry referred to in subsection 1 of § 7¹ of this Act is made for a motor vehicle during the period from 1 January to 30 November 2025, the Estonian Tax and Customs Board will make a decision to shorten the period of taxation for that vehicle, declare the tax notice invalid, and issue a new tax notice by 14 December 2025 at the latest.

§ 17¹. Lapse eest mootorsõidukimaksu kohustuse vähendamise erikord

Maksu- ja Tolliamet kontrollib 2025. aastal mootorsõidukimaksu teate saanud isikute õigust saada lapse eest maksukohustuse vähendamist ning tunnistab maksuteate kehtetuks ja vajaduse korral väljastab õigustatud isikule uue maksuteate.

[RT I, 14.11.2025, 19 – in force 15.11.2025]

§ 17¹. Special procedure for reducing motor vehicle tax liability for a child

In 2025, the Estonian Tax and Customs Board will check the eligibility of persons who have received a motor vehicle tax notice to receive a reduction of the tax liability for a child and will revoke the tax notice and, if necessary, issue a new tax notice to the entitled person.

§ 18. Järelhindamine

Rahandusministeerium analüüsib hiljemalt 2030. aastal mootorsõidukimaksu ja liiklusseaduse 12³. peatükis sätestatud registreerimistasu rakendamise eesmärgi saavutamist, kaasnenud mõju ja regulatsiooni tulemuslikkust.

§ 18. Follow-up evaluation

By 2030 at the latest, the Ministry of Finance will analyse the achievement of the objective of the application of motor vehicle tax and registration fee provided for in Chapter 12³ of the Road Traffic Act, the related impact and the effectiveness of the regulation.

5. peatükk Rakendussätted › 2. jagu Seaduste muutmine

§ 19

–

§ 19

–

§ 24

[Käesolevast tekstist välja jäetud.]

§ 24

[The provisions amending other Acts omitted from translation.]

5. peatükk Rakendussätted › 3. jagu Seaduse jõustumine

§ 25. Seaduse jõustumine

Käesolev seadus jõustub 2025. aasta 1. jaanuaril.

Käesoleva seaduse § 22 punktid 1–10 jõustuvad 2025. aasta 1. juunil.

Käesoleva seaduse § 24 punktid 1–4, 8, 11 ja 12 jõustuvad 2025. aasta 1. septembril.

Käesoleva seaduse § 22 punkt 12 jõustub 2026. aasta 1. jaanuaril.

Käesoleva seaduse § 3 punkt 2 jõustub 2027. aasta 1. jaanuaril.

Käesoleva seaduse § 20 punktid 7, 9, 11 ja 13 jõustuvad 2028. aasta 1. jaanuaril.

Käesoleva seaduse § 20 punktid 8, 10, 12 ja 14 jõustuvad 2031. aasta 1. jaanuaril.

§ 25. Entry into force of the Act

(1) This Act enters into force on 1 January 2025.

(2) Clauses 1–10 of § 22 of this Act enter into force on 1 June 2025.

(3) Clauses 1–4, 8, 11 and 12 of § 24 of this Act enter into force on 1 September 2025.

(4) Clause 12 of § 22 of this Act enters into force on 1 January 2026.

(5) Clause 2 of § 3 of this Act enters into force on 1 January 2027.

(6) Clauses 7, 9, 11 and 13 of § 20 of this Act enter into force on 1 January 2028.

(7) Clauses 8, 10, 12 and 14 of § 20 of this Act enter into force on 1 January 2031.